Wat kan een iPad allemaal ?

Ik wil misschien binnenkort een iPad 2 aanschaffen.
En nou ben ik benieuwd wat die allemaal te bieden heeft.

Zou iemand mij misschien willen uitleggen wat je er
allemaal mee kan doen. En wat het verschil is tussen
een iPod en een iPad. (Een Site mag ook)

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn advies: koop een ander merk tablet, met een iPad zit je vast aan Apple met alle App's en dat is gewoon veel duurder

Het beste antwoord

In principe is een Ipad een grote Ipod touch of een Iphone waar je niet mee kunt bellen.
Ik heb zelf de eerste versie en ben er erg blij mee.
Het is het volgende:

- Een internet browser (er is een G3 versie maar allen kunnen via Wifi connecten)
- een Ereader (je kunt er boeken op lezen)
- een digitale fotolijst (althans, je KAN hem ervoor gebruiken)
- Een APP- computer. Afhankelijk van de App heb je bepaalde mogelijkheden.
- Een MP3 speler
- Een videospeler
- een elektronische agenda
- Mobiel Email apparaat

Ik vraag me af of jouw volgorde wel klopt.
je DENK eraan om er 1 aan te schaffen maar weet niet wat je er allemaal mee kan.

Ik reis sinds kort niet meer met de auto maar ga met de trein. Ik heb de Ipad dus om lekker te kunnen lezen en incidenteel iets online te kunnen bekijken.

Wat een Ipad Absoluut NIET is is een (laptop)computer.
Foto's bewerken, videoclips maken, heftige spellen spelen etc... niet geschikt.

Ik realiseer me thuis steeds vaker dat ik thuis mijn kick-ass computer alleen gebruik om een beetje te surfen op het web.
Dat kan ik nu op de bank met mijn ipad!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er klopt half niks van ! Er is maar 1 internet browser en het maakt niet uit of je met 3G of WiFi verboden bent. Het is trouwens 3G en niet G3.....
ronaldP
12 jaar geleden
Heb niet beweert dat er 1 of meer browsers waren dus wat ik hier heb vertelt klopt nog steeds. Ik ga niet in op de software maar op de manier waarop je de IPad kan gebruiken. Opmerking over de verbindingen snap ik niet. Er constateer alleen dat er 2 versies zijn en dat je beide versies kan gebruiken voor internet... 3G en G3 is inderdaad een tiepvoud.. Excuses voor de verwarring.
paulus811
12 jaar geleden
Prima antwoord hoor ronaldP, en wat een vreemde reactie op uiteindelijk slechts een klein typefoutje. + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Paulus lol

Andere antwoorden (5)

De Apple site is miss een optie. Een iPod is voor je muziek makkelijk voor onderweg en een iPad is voor internet voor thuis of onderweg als je wifi hebt. Ik had een iPad maar was er na 3 maanden op uitgekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iPad heeft eindeloos veel mogelijkheden. Je moet er wel een doel voor hebben. Anders raak je er al snel op uitgekeken omdat je niet weet wat je er mee moet. Als je dat wel weet kan het heel erg handig/leuk zijn.
Een iPad is eigenlijk een iPod touch maar dan in het groot. Het grote scherm zorgt er voor dat applicaties vaak net wat meer mogelijkheden hebben en het is natuurlijk wat makkelijker te gebruiken. Ook is het bijvoorbeeld zeer handig voor het maken van bedrijfspresentaties en het daarna laten zien aan klanten. Het is maar wat je er mee wil, overal is wel een app voor. Bovendien is er bij de iPad de mogelijkheid een mobiel-data abonnement te nemen zodat je overal internet hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iPad is ook een zeer geschikt dienblad van handzaam formaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk video's op www.apple.com en dan kom je vast wel te weten wat het allemaal kan. Zo ie zo kan je apps downloaden zoals cnn en zo en nu en radio 538 maar je kan ook spelletjes downloaden zoals angry birds en al die andere spelletjes voor kinderen is het ook geschikt hoor. Sommige kinderen vinden de spelletjes heel geweldig. Alleen het is ook wel handig voor het werk. Je hebt notities zoals op elke tablet. En wil je perse een ipad 2 aanschaffen? Want je kan ook een samsung tab kopen die zal een stuk goedkoper zijn dan een ipad 2. maar ja de keuze is aan jou ik zal zelf kiezen voor de ipad 2 ook. Je hebt bij de ipad 2 van allerlei dingen. Je kan ook in de appstore kijken wat je allemaal voor dingen kan kopen. Angry birds is wel heel leuk. Heb je zelf ook al ervaring met iphone? Want iphone moet je zien als een ipad 2 maar dan in het klein :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een ipad is een ipod maar dan in het groot en een iphone is weer het zelfde ( in het klein) maar daar kan je mee bellen

Met een ipad kan je eigenlijk alles. op Internet, het weer bekijken , foto's maken, foto's bewerken , boeken lezen, illusies bekijken, compas, spelletjes, e-mail lezen, face timen ( bellen met beeld , gratis ) de krant lezen , enz. enz.