Waterschade bij iPod 4, wat nu?

Mijn iPod 4 lag vannacht op mijn nachtkastje, en toen is er een glas water volledig over mijn iPod gevallen. Ik kwam er pas vanmorgen achter, en nu doet hij het helemaal niet meer. Hij reageert nergens meer op en gaat niet meer aan. De vraag is nu of hij aan of uit is, en wat ik het beste zelf kan doen. Hij is pas een week oud, dus ik baal er enorm van. Kan iemand mij helpen alstublieft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Waarschuinlijk is hij nu gewoon uit'

je kan kijken of hij leeg is dus opladen.
het valt niet onder garantie dus je kan niet veel doen
je kan hem misschien ergens laten repareren?

jammer

veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg hem op de verwarming te drogen. Maar waarschijnlijk is er al een soort van kortsluiting geweest doordat je hem aan probeerde te doen. Anders kun je hem opsturen naar Apple, grote kans dat je een nieuwe krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep ze zijn gek bij Apple, wel eens van waterschade stickers gehoord??? Heb een linkje hieronder gezet dan kan je je Genius Brain uitbreiden.
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/15281/rode-punt-waterschade.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whaha laten drogen, sorry maar dat vind ik wel héel slecht advies.
Wat je NIET moet doen:
•op de verwarming leggen en ook niet met de föhn proberen. Je kan er dan nl. voor zorgen dat het kalk wat in water zit opdroogt. En dan is ie echt dood.
•opladen/synchroniseren (bij synchroniseren krijgt ie ook stroom)
•in je broekzak stoppen, want dan stroomt het water naar 1 punt.

Wat je WEL moet doen:
•plat neerleggen
•geleidelijk laten drogen
•in een bak met droge rijst leggen op een droge plek (trapkast bijv.). Dat schijnt te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontzettend duidelijk! +2
Leg hem een paar dagen in een bak rijst. Ongekookte. Dat trekt alle water er uit. Niet met warmte gaan klooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De batterij zit bijna altijd aan de onderkant. Zachtjes tikken met de onderkant naar beneden zodat alle vocht zich onderaan verzamelt. Daarna rechtstaand laten drogen, zonder warmte bron. Na een paar dagen opladen en testen, hopelijk lukt het. NIET aansluiten op enige randapparatuur want dan voeg je elektriciteit toe en kan er ongecontroleerde geleiding en overslag ontstaan. Succes.
Bronnen: