Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het voor mijn mobiel oplader slecht dat hij altijd in het stopcontact zit aangesloten?

Of moet ik hem eraf halen als ik het niet gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, wel voor je energierekening.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat maakt weinig uit,wat je niet moet doen is het advies opvolgen,de accu geheel te ontladen,wanneer het een Li-ion
batterij betreft,dat is zo`n platte batterij ,die beschadgd dan,
dus gewoon opladen wanneer je wil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt de oplader beter uit het stopcontact halen, als je hem niet gebruikt. De oplader verbruikt namelijk ook stroom, als er geen telefoon aan gekoppeld is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Voor de oplader niet. Voor de batterij wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is sowieso altijd beter om stekkers die niet gebruikt worden uit t stopcontact te halen (stroomverbruik idd). Verder is t ook beter voor de accu v een telefoon om hem een x helemaal leeg te laten gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste opladers zijn tegenwoordig schakelende voedingen, die hebben een hoog rendement.
Er wordt dus heel weinig stroom getrokken als er geen GSM op aangesloten is.
Je kunt dit ook constateren als je voelt hoe weinig warm zo'n stekker wordt: alle energie die opgenomen wordt moet als warmte gedissipeerd worden - en dat is dus zeer weinig.
Alleen de oudere types met een transformator met ijzerkern hebben wél een laag rendement, zij worden duidelijk wel warm als ze onbelast in het stopcontact blijven zitten.

Ik heb even het stroomverbruik van mijn HTC voeding gemeten: bij laden 12,0 mA, zonder telefoon 2,0 mA.
Het vermogen is dus 230 x 0,002 = 0,46 W.
De warmteontwikkeling is niet waar te nemen, de kosten per jaar zijn:
365 x 24 x 0,46 = 4030 Wh = 4,03 kWh - bij een gemiddelde kWh prijs van € 0,22 betaal ik dus minder dan een euro per jaar voor het continu aangesloten laten van de lader.
De telefoon haal ik natuurlijk wel steeds van de lader als de accu vol is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier wordt de baterij lui van, het beste is om je mobiel pas weer op te laden als hij helemaal leeg is en dan ook weer 100% opladen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding