Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat moet ik doen als mijn accu lui is ?

de accu van mijn pc is lui hij is na een half uur al leeg, ik heb hem nu drie jaar en ik had hem altijd aan de stroom op mijn bureau. wat nu ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon je oude gewoonte oppakken en hem op de stroom laten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

ja een LI-Ion is dan wel op, aangezien deze 3 jaar vol aan de spanning heeft gehangen. deze is niet meer actief te krijgen. dus ja je zal een nieuwe moeten kopen.
ben je van plan dezen ook een tijd niet te gebruiken. bewaar hem op een droge plaats zo dicht mogelijk bij de 0 graden ( NIET er onder ) en op 40% opgeladen.
zie anders deze link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Helaas is een "luie" batterij niet weer actiever te krijgen. De enige optie is vervangen. Om het in het vervolg te voorkomen, kun je de laptop beter juist niet volcontinu aan de stroom hebben hangen, maar ook af en toe de batterij leeg te trekken, of de laptop zonder accu en met enkel netstroom gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de website van de fabrikant en zoek op of ze losse onderdelen verkopen. Ga anders naar een individuele winkel waar ze accu's verkopen voor hetzelfde type.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een accu af en toe behoorlijk ontladen schijnt goed te zijn.
Nu is uw accu al drie jaar oud. Het komt vaker voor dat een accu dan minder stroom kan opslaan.
Mijn advies is: gebruik pc wat vaker zonder accu. Bij 90% leeg de stroom er weer op.
Hopelijk wordt de accu dan weer wat activer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke merk laptop heb je, tegenwoordig is 3jaar best veel! Maar verbeteren kan door geheel te ontladen en weer op te laden, maar een 3jaar oude accu word er denk niet veel beter van. Advies koop een vervangende accu van een ander merk, veel goedkoper en zeker zo goed.
Zie Bron
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing