Kun je aan batterijen hun gewicht voelen of ze leeg zijn?

Het is een placebo effect.. of misschien niet?
Ik weet het niet meer, als ik ga denken dat de ene lichter is dan de ander is het ook zo.. maar andersom ook!'
Dus is er feitelijk bewijs dat batterijen lichter worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, electrische stroom heeft geen gewicht dus batterijen blijven hetzelfde gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dank je wel!
Maar zijn er meer varianten van stroom dan electrische stroom? Klinkt namelijk zo vaag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroom

Andere antwoorden (1)

Ja het is meetbaar maar niet voelbaar door een menselijke had.
Een accuzuur weger van een "natte batterij" is op dat principe gebaseerd voor droge batterijen is het verschil nog kleiner maar zeker meetbaar met gevoelige apparatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit verhaal klopt niet.
Met een accuzuur weger meet je de verandering in dichtheid van het zuur.
Dat verandert omdat lood uit de platen oplost of neerslaat bij laden en ontladen.
Het gezamelijke gewicht van platen en vloeistof blijft gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is al eens gevraagd en beantwoord.
http://www.goeievraag.nl/vraag/geladen-accu-zwaarder-ongeladen-volgens.181660
En volgens Einsteins "E=mc2" geld dit voor alle opgeslagen energie dus ook voor "droge batterijen"