Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

DVD springt niet meer naar het hoofdmenu. Wat kan ik daaraan doen?

Mijn dochtertje heeft een DVD met daarop de film Bassie en Adriaan en de plaaggeest. Echter we krijgen het hoofdmenu niet meer terug. In het begin kregen we dat wel steeds (na de copyrights mededelingen). Mijn gevoel is dat wanneer de copyrights weer verschijnen het hoofdmenu ook weer zal opduiken. Nu springt hij gelijk naar hoofdstuk 3: de Karaoke. Wie weet raad? Er is wel een optie terug naar hoofdmenu, maar daar reageert de DVD-speler niet op.

Toegevoegd na 6 minuten:
DVD is schoon en laat op een PC wel alles zien. DVD aan/uit is het ook niet, maar stroom eraf kan ik wel proberen. Ga ik doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien is je dvd vuil was hem met een beetje dreft ofzo op een vochtige doek ( achterzijde ) en dan goed drogen. Dvd opnieuw aanzetten ... Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een wel heel vreemd probleem. Ik zou in eerste instantie denken dat de DVD speler een soort functie heeft als "verder gaan daar waar we zijn gebleven" maar dan zou je toch via de menu knop terug moeten kunnen komen.

Misschien kan je DVD eens testen in je PC. Eens kijken of er dan ook soortgelijke problemen zijn. Zo ja dan zou ik het probleem in de DVD zelf zoeken.
Maak dan eens een kopie van de DVD en speel die eens af in de DVD speler. Kan je dan wel naar het menu nouja dan heb je je antwoord (en ook direct de oplossing ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als DVD schoon is en op een PC wel werkt is de enig overgebleven oorzaak de DVD-speler. Daarvan kan de lens vuil zijn. In ieder geval vuil genoeg om die ene DVD niet meer goed te willen afspelen. Die DVD mag dan schoon zijn, helemaal krasvrij zal ie toch niet wezen en dat kan dus problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding