Is deze laser illegaal?

Ik heb sinds kort deze laser in beslag.
http://shop.laser-lamp.nl/Professionele-lasers/Professionele-50mW-groene-laserpen

Ik heb wat gelezen op internet, en ik kwam er uit dat het boven de 5 mw illegaal is. Dat snap ik niet want deze is weer niet illegaal.
http://www.bax-shop.nl/lasers/laserworld-el-60g-ecoline-60mw-groene-laser-standalone/product-details.html

Kan iemand mij dit uileggen??

mvg, Gijs Rasing

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze hebben beide klasse 3B en zijn boven de 5 mw

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik heb de naam van mijn vaders bedrijf opgegeven.

Als hij wel degelijk illegaal is stuur ik hem terug of gooi ik hem weg, of geef hem aan een zwerver.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gooi hem dan weg.

Het beste antwoord

Zoals je kunt zien in de advertenties, staat er dat je ze alleen mag kopen als je een bedrijfsnaam laat zien (of in sommige gevallen een KVK nummer).

Een particulier, dus jij, mag geen laser boven de 5 mW hebben, omdat dat illegaal is. Heb je een bedrijf en heb je lasers nodig voor je bedrijf zelf, dan is het niet illegaal.

Dit staat in de eerste advertentie: 'De professionele laserpennen zijn absoluut geen speelgoed en kunnen bij verkeerd gebruik permanente schade aanrichten.

Deze sterke lasers mogen wij alleen maar aan bedrijven leveren, daarom is het verplicht om bij bestelling een bedrijfsnaam op te geven'.

Je kunt ze makkelijk op internationale webshops van 200 mW kopen, maar als je ermee gezien wordt, ben je aardig de sjaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt! Hij is zojuist de vuilnisbak in gegaan!