als ik de oven van mijn combimagnetron gebruik, moet het draaiplateau er dan uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.7K

Het beste antwoord

nee deze kan je gewoon in het apparaat laten zitten, dit glas is namelijk bestemd tegen de hoge temperaturen die apparaat geeft. daarnaast kan je anders he product niet stabiel plaatsen in de oven!. dit is wel belangrijk, daarnaast draait het plateau ook vaak gewoon rond al je hem op over stand zet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat hoeft niet. Het draaiplateau (meestal van glas) is ovenbestendig en kan, of moet zelfs, blijven zitten.
bamibal
12 jaar geleden
Als het draaiplateau is gemaakt van ovenbestendig materiaal (wat volgens mij altijd zo is), dan kan je deze er gewoon inlaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er een metalen rek in hebt staan, dan moet dat er natuurlijk wél uit, want dit kan de straling reflecteren en zo de magnetron kapot maken.
Glas kan wel in de magnetron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag gaat over het gebruik van de oven-functie en daar is dat metalen rek nou juist voor. Dat ding moet er alleen uit als je de magnetron inschakelt, dus in die zin heb je gelijk, maar daar ging de vraag dus niet over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, heb een beetje te snel gelezen..