Vraag over snorfiets/ tomos

Ik heb laats een tomos gekocht op
Marktplaats. Nu doet het achterlicht het niet tenzij ik rem. Hoort dit gewoon altijd te branden of alleen tijdens het remmen of moet ik 2 verschillende lichten hebben ? Op de achter kant van de tomos zit een groot rood licht klep? En brand dus alleen als ik rem niet tijdens het rijden. Verklaringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

een licht hoort het altijd te moeten doen voor jou en andermans veiligheid,als hij het ook niet deed bij het kopen dan heb jij het recht terug te gaan en je geld terug te vragen of te laten maken
dat is de koopoverenkomst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je achterlicht hoort altijd te branden als je je verlichting aan hebt staan. Je remlicht brandt alleen als je remt. Waarschijnlijk is er een lampje stuk, het kan ook een duplolamp zijn, twee gloeidraden in één lamp.
jc54
12 jaar geleden
Als je via marktpaats de tomos bij een particulier hebt gekocht zul je het op eigen kosten moeten laten maken, je hebt bij een prticulier geen garantie.
Heb je de tomos gekocht hij een bedrijf via marktplaats dan kun je terug gaan want je mag verwachtend dat de tomos een aanemelijke periode deugelijk functioneert.

Je licht hoort ten alletijden te functioneren.
Vaak kan je dat rode kapje er zo afschroeven en even kijken of er 1of2 lampjes in zitten. Deze zou je even kunnen doormeten.

Veel succes er mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een Tomos snor en het gaat alleen branden als je remt en het blijft continue branden als je je lichten aan doet.