als je in frankrijk op een camping naar tv wilt kijken kun je dan beter een schotel in frankrijk kopen of kan dat ook hier? we hebben al een tv.

en wat is een goede schotel, we willen ook nederlandse zenders ontvangen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je Nederlandse programma's wilt kijken moet je een abonnement in Nederland nemen bij Canal Digitaal.
De installatie kun je zowel hier als in Frankrijk kopen, de decoder moet echter wél de smartcard van Canal Digitaal kunnen decoderen.
Je kan dan alle Nederlandse netten van NOS, RTL en SBS ontvangen alsmede Discovery, National Geographic, etc. etc.
Als je het programma van BVN voldoende vindt dan heb je geen abonnement nodig, dit Nederlandstalige kanaal van België en Nederland samen is Free To Air te ontvangen, elke moderne satellietdecoder kan dit kanaal FTA ontvangen.

Toegevoegd na 9 uur:
In principe zal elke schotel voldoen, het signaal van de Astra satelliet is sterk genoeg om zelfs met een kleine schotel te ontvangen.

Als je in Nederland een complete set met smartcard bij b.v. Mediamarkt koopt dan ben je in één keer klaar.

Ze hebben daar ook speciale camping schotels die je met een zuignap op het dak van auto of caravan kunt plaatsen.

Alles (behalve de smartcard!) zal ook in Frankrijk wel verkrijgbaar zijn, maar ik weet niet hoe goed jouw Frans is om je wensen kenbaar te maken.

Voor een abonnement op Canal Digitaal moet je wel een Nederlandse bankrekening hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor het compliment.
Nog even dit: denk er bij de keuze voor de TV en de ontvanger aan of je op 12V of op 230V kunt aansluiten.
Als je geen stopcontact hebt kan je de autoaccu gebruiken mits je de auto ook af en toe gebruikt om de accu weer op te laden.
Eventueel kan je met een kleine omvormer 230V uit de 12V van de auto maken, je moet hem dan wel apart kopen.