Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben van plan om een nieuwe receiver te kopen. Ik zit alleen met wat vragen hierover? Zie extra uitleg

Nu zit ik met het feit dat mijn boxen met de bekende rood/zwarte draadjes aangesloten zitten op de subwoofer. De subwoofer is dan weer aangesloten met de rood/zwarte draadjes op mijn receiver. Er zit dus zo'n ingang voor mijn subwoofer op de receiver. Nu wil ik een nieuwe kopen, maar ik zie op praktisch 0 apparaten een speciale ingang voor die draadjes voor een subwoofer. Kan ik dit oplossen? Kan ik de subwoofer ook aansluiten wat op de receiver staat als kopje 'speakers'?
Ik zal het zonde vinden wanneer ik een receiver ga kopen waarbij ik niet de subwoofer kan aansluiten (en dus mijn boxen ook niet).
Ik moet er wel bij zeggen dat de boxen, subwoofer en huidige receiver redelijk gedateerd zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
635

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Is dit wat?
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI1MDE2MDEwMjM=?direkt_aufriss_area=SHOP_AREA_20565&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw boxen horen op de gewone aansluitingen van de (voor)speakers.
Die boxen kunnen dus op elke versterker.

Het zijn zeg maar "gesplitste boxen", waarbij de bassen uit de basbox komen en de hoge en mid tonen uit de SAT-speakers.
Een echte sub is groter en kan nog lager.
(als je buren hebt kan je die beter niet hebben)

Zoals jij het beschrijft heb je ze eigenlijk verkeerd aangesloten. Probeer ze eens aan te sluiten op de gewone speakers aansluiting. Hoor je verschil?
Als je geluk hebt zijn de problemen met de versterkers zelfs opgelost, omdat je nu een ander deel gebruikt. (maar er kan meer aan de hand zijn, de versterker is het inderdaad niet meer waard er naar te kijken, tweede hands kosten niet veel meer)

Blijf je deze boxen gebruiken dan vind ik het zonde 300 a 400,- uit te geven aan een receiver. Dan zou ik tweede hands iets mooi uitzoeken.
Koop je het op de toekomst om er later betere boxen op aan te sluiten dan zou ik persoonlijk nog steeds tweede hands gaan, maar dan begrijp ik het wel als je iets mooi en nieuws wilt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oude versterkers hadden een audio uitgang voor hoge en lage tonen voor beide stereo kanalen.
Nu niet meer, je moet dus beide, tweeter en bas luidspreker paralel op één uitgang leggen. Dwz de rode draden samen en zwarte draden samen, en dit van beide kanalen. Dit nu aansluiten aan de versterker die nu het volledige spectrum zal uitsturen van +/- 50 Hz tot +/- 20000 Hz.
Normaal is elke luidspreken 8 Ohm maar door die paralel te leggen heb je nu 4 Ohm. Dit mag normaal geen probleem opleveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding