DiSEqC 1.2, voor het wisselen tot 16 satellieten en het besturen van een simpele horizontaal afgestelde satellietmotor.

En zo zijn er meer:

DiSEqC 1.0, voor het wisselen tussen 4 satellieten
DiSEqC 1.1, voor het wisselen tot 16 satellieten
DiSEqC 1.2, voor het wisselen tot 16 satellieten en het besturen van een simpele horizontaal afgestelde satellietmotor
DiSEqC 2.0, welke bidirectionele communicatie toevoegt aan DiSEqC 1.0
DiSEqC 2.1, welke bidirectionele communicatie toevoegt aan DiSEqC 1.1
DiSEqC 2.2, welke bidirectionele communicatie toevoegt aan DiSEqC 1.2

Dit had je eenvoudig op google kunnen opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem je hebt je antwoord.
Voor de volledigheid: DiSEqC is een signaal dat via de coaxkabel tussen satellietontvanger en LNB-unit op de schotel zorgt voor schakel en besturingsopdrachten.
Zo kun je via 1 kabel 2 of meer schotels aansluiten, of een bij een schotel met meerdere LNB-koppen de juiste kop inschakelen.
Bij een draaibare schotel kun je de motor hiermee besturen.
Bij elk kanaal dat je op je ontvanger kiest wordt het juiste DiSEqC signaal opgeslagen zodat bij zappen automatisch de juiste satelliet gevonden wordt.