Op welke tv kan je het beste gamen met een spelcomputer (ps3/Xbox360)?

Zonder dat je lag hebt

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (5)

op een tv met HD quality :) beter is er tot nu toe niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan kun je het beste een Sony KDL 40w 4500 nemen, die heeft een imputlag van 0 tot 10 ms. Hij heeft ook een 10 bit scherm (is goed voor de toekomst)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je het beste een Full HD (100Hz) tv aan kan schaffen. Hoe groot ligt een beetje aan de afstand van jou gamespot - tv. Ik game zelf op een samsung TV (94cm), zit er 3 meter vandaan en gebruik een Xbox360. Heeel vet ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Full HD scherm (plasma of LCD). Vergeet alstublieft niet om de game console aan te sluiten met de juiste kabels, het zou echt zonde zijn om de geweldige beeldkwaliteit niet te benutten!

Neem voor de PS3 een goede HDMI kabel die minimaal 7 Gbps aan data kan doorgeven en afhankelijk van het type XBox 360 - of een goede HDMI kabel en als tweede keus een verloopkabel van de console naar Component Video (YUV).

In alle gevallen geldt: composite video (dat gele snoertje), S-Video/S-VHS en Scart kunnen echt niet meer! Deze kabels kunnen geen High Definition doorgeven en dienen te worden vermeden...

En, niet te vergeten het geluid: de meeste games voor deze consoles zijn voorzien van geweldig Dolby Digital 5.1 geluid. Als je thuis beschikt over een Dolby home cinema set, zou ik een goede optische digitale TOS kabel gebruiken (voor de Xbox een verloopkabel naar TOS)!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk bij je keuze naar het aantal milisecondes ( ms ) hoe minder, hoe beter.. het aantal ms geeft de responssnelheid van het beeld aan.
verder is 100 hz the way to go, aangezien dit de verversings snelheid van het beeld is. hoe vaker het beeld ververst ,hoe vloeiender het beeld.

Sommige TV's van tegenwoordig gebruiken een soort van movie-mode. Dit houdt in dat tv's zelf plaatjes tussen het officiele beeld plakken om beweging vloeiender te laten bewegen. Dit is even wennen in het begin, vooral als je naar een tv met die eigenschap actief kijkt en een tv zonder die functie ernaast.
Daarna raak je eraan gewend.

Verder is het aan te raden een goede HDMI kabel aan te schaffen zodat je optimaal beeld krijgt.
scart aansluiten op een Full HD tv is zonde, beeldkwaliteit is daarmee veel lager dan wat je kunt hebben.

Afhankelijk van wat je wilt..
Plasma = mooiere kleuren over het algemeen.. vooral zwart.
LCD = Overall meer kwaliteit.