Welke kabeltjes heb ik nodig voor mijn "kapotte" speakers?

Ik heb twee prachtige speakers, maar de enige draadjes die eruit komen zijn een dunne rode en dunne zwarte, die geem uiteinde hebben (dus alleen de draadjes).
Ze komen uit een oude radio...

Hoe kan ik ze alsnog gebruiken voor mijn laptop, oftewel welk apparatuur o.i.d. heb ik daar voor nodig?
En heb ik daar een geluidskaart voor nodig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, die kun je niet aansluiten op je laptop. Die levert veel te weinig vermogen. Je zult er een versterker tussen moeten zetten. Overigens, elke laptop heeft een geluidskaart, ingebouwde speakers en een koptelefoon uitgang. Op die uitgang kun je een versterker aansluiten.

Je kunt de speakers niet aansluiten zonder versterker. Zo lang de versterker/radio de aansluiting bied om de boxen middels het zwarte/rode draadje aan te sluiten is het mogelijk. In Windows/VDJ kun je ook aangeven over welk audio output apparaat het geluid moet worden afgespeeld. Zo kun je voor verschillende programma's tegelijk aangeven waar het geluid vandaan komt. Zo kun je tegelijkertijd VDJ geluid over de koptelefoon laten lopen en bijv. geluid van Windows Media Player over de boxen. Dit zijn software aanpassingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100