WAT BETEKEND DNS?

als ik op mijn telefoon mijn wifi aanzet en op internet ga staat er: DNS MISLUKT. Ik kan dan niet meer op internet... weet iemand wat dit betekend en hoe ik ervoor kan zorgen dat het er niet meer komt zodat ik gewoon weer op internet kan??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Kimath
12 jaar geleden
Is het een netwerk thuis of ergens anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk op
http://en.m.wikipedia.org/wiki/DSN Dan zal je erachter komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@quinten
Dat lijkt me stug hij heeft het over DNS jij over DSN.

Antwoorden (3)

dns is een soort telefoonboek voor internet (dus die verbind je met een site kan je wel stellen), maar wij kunnen zo niet weten waardoor dat bij jou misgaat. als je op google dns fout invult krijg je tal van mensen met hetzelfde probleem en daarbij ook de oplossingen dat kan je waarschijnlijk verder helpen.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Wikipedia is dat eenvoudig te vinden:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betekenis: Domain Name Server - Een nameserver voor een bepaald domein:het adresboek van een TCP/IP netwerk in Internet,gestructureerde database met gevoelige informatie en daarom een geliefd doelwit voor "hackers" ! De implementatie onder Unix heet BIND.
NDS is Novell
UNC is Windows NT
WINS is Windows

Door een onverwachte fout - wat soms gewoon kán gebeuren,kunt U op dat moment niet via wifi op Internet. Als de juiste instellingen zijn ingevuld ,zou dit niet (vaak) mogen gebeuren. Verder is het verstandig om Uw hardware regelmatig te testen op firmware updates...wat trouwens nú ook met Uw hardware een serieuze oorzaak is.

Groet:Zoekertje