Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe sluit ik een bose companion 3 speaker aan waarvan de versterker kapot is?

Een tijdje geleden heb ik voor een klein prijsje een bose companion 3 systeem gekocht waarvan de versterker kapot was gegaan. Blijkbaar was de versterker niet alleen kapot gegaan, maar was hij ook nog eens eruit gehaald en zat er een plaat met alleen rood en zwart aansluiting. Ik heb geen idee hoe ik dit nu moet aansluiten, zeker omdat de satellieten alleen 1 tullip hebben en de subwoofer alleen een rood en zwart aansluiting. Kan het dan op een nad versterker 710(2 channel)? Of is er een pc soundcard voor een goede prijs met de mogelijkheid voor deze set?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
924

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat soort low-budget systemen (sorry, maar BOSE valt ondanks de hoge prijs onder de low-budget systemen) maakt wel vaker gebruik van tulp-stekkertjes voor de luidsprekers, terwijl het luidsprekeraansluitingen zijn. Tulp-stekkers zijn eigenlijk bedoeld voor lijn-niveau signalen, dus ik begrijp dat je denkt dat je hem rechtstreeks op een soundcard kunt aansluiten. Maar helaas, dat is dus niet zo, ze gebruiken alleen de verkeerde stekkers.
Voor zover ik weet heeft een BOSE Companion alle drie de versterkers (links, rechts, sub) ingebouwd in de subwoofer zitten. Plus natuurlijk een filter, dat de lage tonen weghoudt bij de links/rechts-boxjes en de hoge tonen weghoudt bij de sub.

Je mist dus behoorlijk wat componenten: ik denk dat het het meest voordelig is om tussen de car-hifi te zoeken naar een driekanaalsversterker (dus met ingebouwd filter voor een sub).

Als je voor echte kwaliteit wilt gaan (maar dat is misschien een beetje zonde bij BOSE-speakertjes) kun je er een HYPEX-module in zetten, die precies datzelfde doet: kijk op http://www.dsecomputers.de/documents/produkte/home/aktiv.php maar eens naar de Multiemdia Amp MA2.1. Kost ruim 200,- maar is wel heel goed.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding