Wat voor soort papier als je foto's wilt laten afdrukken via internet?

Ik heb een site gevonden waar je best voordelig foto's kunt laten afdrukken en nu vragen ze naar het soort papier wat je wilt.
Je kan kiezen tussen Traditioneel, professioneel glanzend of professioneel mat.

Wat bedoelen ze precies met tradioneel en met professioneel mat? De glanzende is het duurste zie ik ,maar zover ik me kan herinneren hebben wij vroeger nooit glanzend af laten drukken en die waren ook mooi.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Elk nieuw adresje die je hebt gevonden, wil je verkennen en uitproberen. Dat doe je al door er eens te gaan bestellen.
Je wilt een goedkoop adresje hebben, dan zou ik ook voor het goedkoopste papiersoort gaan. Gewoon om uit te proberen. Dus traditioneel.

Professioneel papier is vaak nog iets dikker, heeft een betere afwerking en zal wat langer houdbaar zijn. Maar dit is allemaal zo subtiel, dat je dit niet merkt als amateur.
Dus als de afdrukken van vroeger 'ook mooi' waren, dan is traditioneel papier goed genoeg voor je. En je wilde nu eenmaal ook een goedkoop adresje, dan is het raar om voor het duurdere papier te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan dan gewoon voor mat kiezen maar glanzend zijn ze toch wel het mooist vind ik zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glanzende foto's zijn zeker mooi,maar je moet wel oppassen dat je de foto's het liefst niet vol beet pakt want dan zie je de vingerafdrukken op je foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is helemaal waar. Vroeger als klein meisje mocht ik de foto's niet aanraken.
Je hebt foto papier, glanzend en mat of gewoon professioneel "normaal" papier. Net wat jezelf het mooiste vind!