Hoebkan het dat mijn SD kaart ineens beschadigd is?

ik heb een 8 GB SD-kaart die ineens kapot is. Ik wou gisteravond een muziekje luisteren (gewoon MP3 wat ie normaal wel afspeeld) en dat wou ie dus nu ineens niet afspelen, maar dat gebeurt wel vaker, dan doe ik hem uit en weer aan en dan doet ie het weer. Maar nee, nu gaf hij ineens de foutmelding: BESCHADIGDE SD-KAART
Sd kaart is beschadigd. Mogelijk moet u de sd kaart formatteren? Maar dat wil ik eigenlijk niet, al mijn video's (meer dan 100) mijn appjes, mijn muziek en mijn contacten stonden erop. Ik heb hem trouwens niet laten vallen ofzo. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

kortsluiting kan een mogelijkheid zijn geweest. vaak valt er niks meer te redden, sorry maar dan zit er niks anders op dan formatteren... (als je handig bent met computers kun je schijfbeheer eens proberen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dit gebeurt als je verkeerd die partities aan/gekoppeld, bij mij in de auto ook zoiets als ik een paar keer start met usb stick in de radio, de liedjes/bestanden gaan gewoon kapot, maar de stick zelf niet.

Elektronische apparatuur is ook temperatuur gevoelig, kan zijn dat ie gister in de zon heeft gelegen, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk dan het koppelen/voltage voorbeeld.

de beste tip is: als iets belangrijk is bewaar je een backup