Ik heb een onwaarschijnlijk hoog energieverbruik, hoe kom ik erachter waardoor dit veroorzaakt wordt?

Een vergelijkbaar huishouden verbruikt 2600 kwh per jaar, ons huishouden 5500 kwh. Toch geen bijzondere energieverbruikers thuis. De laatste jaren juist lampen vervangen door spaarlampen, droogmolen i.p.v. wasdroger, enz. toch wordt het verbruik steeds meer i.p.v. minder. Kan het ook aan de meter liggen? Sinds 2 febr. jl. alweer 2000 kwh verbruikt, dit rijst echt de pan uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

zoals reeds eerder gezegt; noteer een paar dagen je meterstand op ongeveer dezelfde tijd van de dag. En tevens welke apparaten je hebt gebruikt per dag. Probeer een dag te creëren waarin je een minimaalle hoeveelheid elektra gebruikt, (bijvoorbeeld een dagje uit) en noteer dan ook de meterstand. Zo is het mogelijk te ontdekken of er elektra weglekt of afgetapt wordt. En dan vanzelfsprekend de energieleverancier bellen. Met deze methode kan je in nagenoeg alle gevallen bepalen waar je energie naar toe gaat. Suc6

Heb je je energieleverancier al gebeld? Zij weten wat 'normaal' is en kunnen helpen bij besparen. Misschien heb je zelfs wel te maken met een illegale aftapper... Ik zou zeker even bellen want in alle drie de gevallen kunne ze je helpen.

elke dag even je verbruik noteren en kijken wat je die dag gedaan hebt mss komt daar wat uit

Waarschijnlijk heeft u grote elektriciteitsverbruikers in huis, zonder dat u zich dat realiseert. Een gemiddeld huishouden van 2,3 personen verbruikt jaarlijks 3.500 kilowattuur (kWh) aan elektriciteit. Ga dan na of u een grote stroomverbruiker in huis heeft. Een elektrische boiler, waterbed of airconditioner kan de stroomrekening opjagen, en de milieubelasting onnodig verhogen. Elektriciteit wordt voornamelijk opgewekt met fossiele brandstoffen; verbranding daarvan versterkt milieuproblemen zoals klimaatverandering. Tips: Let bij uw keuze uit apparaten op het vermogen, dit staat aangegeven in W of watt: onnodig hoog vermogen zorgt voor onnodig veel elektriciteitsverbruik en dus milieubelasting en kosten. Niet alle apparaten werken continu op vol vermogen, daarom kan het moeilijk zijn om het verbruik van een apparaat te schatten. Met een energiemeter kunt u het verbruik in kilowattuur (kWh) precies meten. Laat een apparaat niet ongebruikt aan, of stand-by staan. Let bij elektrische apparaten op het energielabel. Een apparaat met energielabel A, A+ of A++ is het zuinigste en bespaart veel energie. M.v.g. Mrboonen

Heb je een diepvries of koelkast die continue aanstaat door een defect? Koelen en verwarmen is een grote energie verbruiker

Het enige dat ik kan suggereren, is de wasdroger. Sinds wij geen kinderen meer thuis hebben, kan de was op rekjes gedroogd worden, en dat scheelt aanmerkelijk.

Je kunt bij het energiebedrijf je meter laten testen. Dat moet je dan wel betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100