Kan iemand mij een beschrijving geven van het verschijnsel resonantie bij elektriciteit?

Ik moet hier naast ook weten:
Waarom een condensator bij lage frequenties een hoge impedantie veroorzaakt.
Waarom de spoel bij hoge frequenties een grote impedantie veroorzaakt.

Kan het op internet nergens vinden:(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Kijk eens op Wikipedia, daar moet dat vast wel op staan.
De zoekwoorden waren echt wel goed, alleen had je die BINNEN de Wiki moeten opgeven hi.
Technische boekwinkels bestaat er in heel NL nog 1-tje van die zit in Delft en zijn peperduur. Soms ook verkoopt de Hema vòòr de sinterklaas wel eens radiobouwdozen waar veel van te leren valt.
Maar niet getreurd hoor, ik bouwde m'n 1-ste 1-buizer op m'n 7e en studeerde radiotechniek per post op m'n 8e en was op m'n 14e al gediplomeerd radiomonteur want ik verveelde me zoooooo stierlijk op school!