ik hb een router voor kabelverbinding.nu zou ik me 'n router kopen voor kabel en draadloos. Is het moeilijk de kabel te verwisselen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je het volgende: Ik heb een MODEM voor kabelinternet. Nu wil ik een draadloos router(tevens voor bedrade verbindingen) kopen. Is het mogelijk de UTP-kabel uit mijn PC te halen en in de router te gebruiken?
bamibal
12 jaar geleden
Dan kan hij ook bedoeld hebben, ja! Niet echt duidelijk in ieder geval.

Antwoorden (2)

Het is mogelijk om aan je router een draadloos internet kastje te verbinden. Er gaat dus de algemene stekker in de router en een internetverbinding die normaal naar een computer gaat, naar een kastje die het signaal vervolgens draadloos uitzend.

Voor de rest is je vraag super onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het goed begrijp wil je je gewone router vervangen door een draadloze router (waarmee je ook bedraad kunt werken). Dat is vrij eenvoudig. Je haalt je oude router weg en zet er de nieuwe voor in de plaats. De kabel die vanaf je modem komt, gaat in de WAN-poort, eventuele kabels van andere computers gaan in de LAN-poorten. Daarna even je modem resetten en het werkt weer.
Afhankelijk van je router moet je nog wel e.e.a. regelen voor de beveiliging van het draadloze deel.
bamibal