Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb het koffiezetapparaat op mijn werk aan laten staan (met koffie in de kan). Kan dat kwaad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En? hoe trof je het koffiezetapparaat aan? Of was de brandweer juist bezig de slangen weer op te rollen?
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben echt benieuwd hoe je het koffiezet apparaat aantreft!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Koffiezetapparaten hebben een thermostaat, je zult morgen een kan vol vieze koffie hebben, maar wel lekker warm. ;-)

De temperatuur wordt niet zo hoog dat hij droog kookt en indampen binnen een dag zal ook niet gebeuren.

Mocht de thermostaat kapot gaan (niet waarschijnlijk) dan is het koffiezet apparaat altijd nog beveiligd met een temperatuur-zekering die doorsmelt als de temperatuur boven de 180 C komt.

Toegevoegd na 13 minuten:
Hier een mooie uitleg over de werking van een koffiezet apparaat:

http://home.howstuffworks.com/coffee-maker2.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe hoog staat jou thermostaat van de koffie dan? Vrij lauw of niet? Als ik een bak afwaswater (max. 52°) een half uurtje laat staan dan is daar zeker 10% van verdampt, tegen die tijd is het water afgekoeld.
Dus als die koffiethermostaat 60°+ staat dan zal je koffie wel verdampen naar mijn mening...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffiekan heeft meestal deksel met gleufje bij schenktuit, dus dezelfde voorziening die het aroma probeert binnen te houden verkleint ook de verdamping van de koffie.
Alleen als er maar een bodempje koffie in staat zal je morgen een aangekoekte hete troep aantreffen.
En mocht dat gebeuren dan werkt de thermostaat nog steeds met de beveiliging als back-up.
Hij zal dus echt niet te heet worden.
Wellicht heb je morgen wel een moeilijk schoonmaak klusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er wel aan hoeveel koffie er nog inzit. Een laag van een paar centimeter, die zal je aantreffen als een aangekoekte massa. (spreek helaas uit ervaring, lang leve de Senseo nu) Een volle kan, nee dat ben ik met je eens. Wel een plusje voor het thermostaat verhaal. Wilde ik al neerzetten maar je was mij voor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je! leuke uitleg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een thermostaat prima, maar ik denk toch eerder dat Herbalrebel gelijk heeft. Langdurig een lege koffiekan (met dikke aangebakken koffielaag) kan echt wel doorbranden en/of voor kortsluiting zorgen (daar komt de zekering dan in werking). Met een beetje mazzel hoef alleen de kan schoon te maken (of vervangen) en met een beetje pech het hele koffiezetapparaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ging precies zo: niks aan het handje. Maar de volgende keer zal ik toch wat beter opletten als ik als laatste naar huis ga... ;-) Bedankt voor alle reacties!

Andere antwoorden (4)

Dan kan je morgen de kan uit bikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na verloop van tijd is alle koffie verdampt, als gevolg daarvan zou de kan kunnen barsten.

Toegevoegd na 38 seconden:
Als het een goeie kan is zal dat niet gebeuren, maar dan moet je hem goed schoonschrobben. Zelfde effect als soep droog laten koken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hmmm ja, ik denk het wel. De koffie zal op den duur door de warmte van de plaat verdampen waardoor het ding droog komt te staan en je sowieso het apparaat kan mollen.
Hoe het met kortsluiting zit weet ik niet precies in dit geval, maar het lijkt me een mogelijkheid.
kan je niet iemand (schoonmaker, conciërge of zo iemand) bellen en vragen of die het ding uitzet? Als er na werktijd een schoonmaker komt zet die hem hopelijk wel uit als hij/zij het ziet :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen op een thermostaat is aardig; controle en handeling is beter. +1
tis niet zo handig maar voor een volgende keer, zet er een tijdklok op zodat die uitschakelt om 1900 uur oid
(Lees meer...)
Bronnen:
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat is ook overdreven. Dan kan je wel op alle apparatuur een tijdklok gaan zetten.
Zolang je niet dement bent, hoef je geen tijdklokken vind ik.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing