Hoe beveilig ik mijn usb zo simpel Mogelijk?

Beste lezer,

Ik vraag mij af hoe ik mijn usb moet beveiligen voor mensen die de inhoud ervan beter niet te weten kunnen komen.

Ik heb gesnuffeld op google en vond wat dingen die je moest downloaden. Later bleek dat deze alleen he schijfen etc. beveiligen met allemaal andere dingen. Ik wil gewoon het lieft een map, en om die te openen moet je iets invoeren of dergelijks als beveiliging.

Ook vraag ik me af of dat mogelijk is zoner iets te downloaden.

Wanneer iemand een bron geeft waarop een download te vinden is, ik zoek iets zo simpel mogrlijks ( misschien kan degene zijn ervaringen kwijt?)

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Misschien bedoel je dit niet helemaal, maar toen ik je vraag las dacht ik: waarom beveilig je de mappen niet die op je usb staan? rechtermuisknop op de map: share and security, kies voor security and dan private.

truecrypt is wel ok

Alles is kraakbaar! Gewoon niet laten slingeren zo'n ding. Maar er zijn op hardwaregebied wel een paar goede oplossingen door fabrikanten bedacht. De 1e soort is een zwart bankpasje en heel dun ook met een strip in het midden die je uitklapt. Ze bestaan tot 8GB en zijn tamelijk prijzig gebleven. De 2e soort is een vingerchip die jouw vinger eerst controleert of jij de eigenaar bent: maar als je een blaar erop krijgt doet 'ie het opeens niet meer en ze zijn ook nog peperduur, iets van 99,- De 3e soort die opsporingsdiensten bij hun nu voorschrijven voor al hun personeel en politici is een soort sleuteltje aan je sleutelbos van het merk La-Cie. Kosten bij Mediamarkt iets van 15 euro voor 4 GB maar ze bestaan ook in 8/16/32 GB. Je kunt hem namelijk nooit vergeten want dan kun je je huis niet in: enigst nadeel laat dus geen adresgegevens achter op dat ding zelfs geen telefoonnummer van jezelf. De fabrikant levert daarom eigen cryptiesoftware mee. De 4e soort is een piepklein, 1 dubbeltje groot chippie die in je mobieltje past, er wordt een iets groter hulpstukje door het Kruidvat bijgeleverd zodat hij ook camera's ingaat maar nu komt het: bij Kruidvat liggen ook verloopstekkertjes voor 10,- waar die microchipjes in passen en steek je hem in de usb-poort. LET OP: Kruidvat levert daar ook weer 2 soorten van: de ene staat Trust op en gaat maar tot 2 GB, het andere type staat 1100.00.00 op de kopzijde en die loopt wel tot 32GB zèlfs op een XP met SP3 erop. Even uitkijken dus. Op deze wijze kun je teksten op computer bewerken en die op je mobieltje teruglezen, soms zelfs bewerken en dat zelfs nog in bed. En, de chip is wel zo piepklein dat je hem in de voering van je jas kunt verstoppen en is ook nog waterdicht: even tussen duim en wijsvinger schoonwrijven en hopla, alles werkt weer. Knappe jongen die jouw stiekeme foto's terug kan vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100