Is de Nikon d5000 reflexcamera een aanbevolen toestel voor een basisopleiding fotografie?

Graag zou ik willen weten of ik er goed aan doe als ik de Nikon d5000 reflexcamera zou halen?
Als jij ervaring met dit toestel hebt, zou ik graag willen weten wat je hier zo al mee kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Of het een aanbevolen camera is, weet ik niet, het is een goede camera, maar als je verder wilt met fotografie, zou ik toch kiezen voor een meer uitgebreide camera.
De D5000 is toch echt wel een amateur camera, de 90,7000 en uiteraard de 300 zijn meer geschikt, en als je beroeps wil worden ook wel het minimum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is wat ik van een ander forum plukte mbt. de minimale eisen van een fotocamera:

voor het basisjaar aan de fotoacadmie te amsterdam moet je camera aan de volgende eizen voldoen:
- Natuurlijk een spiegelreflexcamera
- groothoeklens
- korte telelens
- minimaal 6 megapixels
- opslag in JPEG en RAW
- zelf beschikken over computer en fotoprinter

In principe maakt het voor je opleiding niet zoveel uit, als je maar kiest voor een Digitale Spiegelreflex-camera met de mogelijkheid om een aantal zaken handmatig in te stellen.
Ik heb zelf bij Fotogram eens een cursus gedaan met mijn Nikon D70s en dat was prima. Ik had wel het idee dat de voorkeur bij Fotogram wat meer bij Nikon ligt.
Keuzemogelijkheden genoeg dus Nikon D50, D70s, D80; Canon 300D, 350D, 400D. Ik zou wel een Canon of een Nikon adviseren daar de kenners daar ook de meeste kennis van hebben en je dus met de camera zelf goed kunnen helpen.