Tamron 90mm F2.8 DI Macro 1:1 Sony

Macro lens met een maximaal diafragma van F2.8 waarmee u ook onder slechte lichtomstandigheden (bijv. in de schaduw) goed belichte foto's kunt maken.

Het Digitally Integrated Design (DI) betekent dat dit objectief een optisch systeem bevat van hoogstaande kwaliteit welke zeer geschikt is voor digitale SLR camera's.

Deze lens wordt ook wel de 'portret macro' lens genoemd, aangezien hij met zijn 90mm ook zeer geschikt is voor portretfotografie.

Kenmerken:
- Lensopbouw: Elementen / Groepen: 10/9
- Beeldhoek: 27°
- Aantal diafragmalamellen: 9
- Kleinste diafragma: F32
- Kortste instelafstand: 0.29m
- Vergrotingsmaatstaf: 1:1
- Filtermaat: 55mm
- Afmetingen: 71,5 x 97mm
- Gewicht: 405gram
- Inclusief: Zonnekap, zachte tas, lensdop

Even googlen en je vind echt genoeg.. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is erg algemeen, en als ik daar puur een antwoord op zou geven luid die: Foto's maken.

Zelf kijk ik altijd op deze site, als ik voorbeeld van foto's wil zien gemaakt door een specifieke lens (en/of camera).
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=45&perpage=30&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=none&aperture_max=none&res=3

Daaruit haal ik veel meer, namelijk hoe scherp de foto's worden, hoe het zit met beeld vervorming, kleuren, enz.

Hier is nog een review (via google gevonden):
http://www.photoreview.com.au/reviews/lenses/fx/tamron-sp-af-90mm-f-2.8-di-macro-1-1-lens

En review filmpjes op youtube:
https://www.youtube.com/results?num=40&hl=nl&newwindow=1&safe=off&q=Tamron%20Macro%2090mm%20review&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=w1

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook ben ik zelf altijd wel benieuw wat zeer gevorderde fotografen doen met een lens, dus zoek ik op diezelfde site naar een soortgelijke professionele lens. In dit geval een Canon EF100 F2.8:
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=11&perpage=30&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=none&aperture_max=none&res=3

Of met dezelfde lens op een high-end camera.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+Pixel-peeper geeft eigenlijk gelijk het snelste een idee wat je ermee zou kunnen doen (als je de skills hebt :D).
Met dat objectief kun je goede foto's maken, met een wat langer brandpunt en een redelijk groot diafragma. Deze twee dingen maken hem al redelijk specialistisch, daarbij kan hij dichtbij instellen, tot ongeveer 40 cm, waardoor je je onderwerp net zo groot op je sensor kan krijgen als het in werkelijkheid is (macro). Doordat dit objectief een wat langer brandpunt heeft, hoef je om het onderwerp er zo groot op te krijgen er niet pal bovenop te zitten, hoewel je toch wel met de frontlens tot zo'n twintig cm zal moeten gaan, dus kleine beestjes worden wel bang van je ;-)
Door de grote lensopening kun je hele mooie scherpte/onscherpte overgangen creëren, of je onderwerp lekker los maken van de achtergrond.