waterkoker ontkalken Kan dat met schoonmaak azijn

kun je een waterkoker ook ontkalken met schoonmaak azijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja, om uw waterkoker te ontkalken kunt u gebruik maken van een oplossing met water (50%) en schoonmaakazijn (50%). Hiermee vult u de waterkoker tot ruim boven het verwarmingselement en laat dit ongeveer een uur inweken. Vervolgens spoelt u de kan een aantal malen goed om met schoon water. U kunt achtergebleven kalkdeeltjes voorzichtig met een afwasborstel verwijderen. Indien u puur schoonmaakazijn gebruikt, raden wij u aan de azijn korter te laten inweken (afhankelijk van de hoeveelheid kalkaanslag).
U dient de azijnoplossing niet aan de kook te brengen. De werking van de azijn is in dat geval namelijk te agressief. Ook de geur van de azijn wordt sterker en zal in uw waterkoker achterblijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan met schoonmaak azijn lees de verpakking gaat perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Vaak geldt:

1/4 azijn
3/4 water

En zoals gezegd, lees ook nog even de gebruiksaanwijzing :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azijn werkt wel, evenals citroenzuur maar echt veel beter zelfs 20 malen zo goed gaat dit met fosforzuur! Te koop in iedere Albert Hein als superontkalker en iedere boer maakt er zijn melktank milieuverantwoord mee schoon.