Ik wil een bewegingssensor onderaan de trap zetten. Wanneer ik erlangs loop moet mijn pc aangaan. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met welk doel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk met het doel de magnetron aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus de magnetron werkt via de pc. Leuke vondst!

Het beste antwoord

Misschien moet je er wel rekening mee houden dat je er ook een systeempje in moet bouwen dat mensen niet je sensor triggerren terwijl de pc aan staat... Zodat hij dus juist uit gaat... Overigens die lamp zou ik niet doen... Dikke kans dat er dan plots 12/220 volt op de aanknop staat.. Lijkt me niet de bedoeling... Misschien voor je nog een leukere oplossing...

1 heb je een smartphone? Heel veel pc's hebben namelijk een wake on lan Functie! Kan je hem aanzetten met smartphone...

2. Andere oplossing is een oude telefoon pakken en daarvan de speaker aansluiten op een relaise! Dan die je pc aan laten zetten!

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een buitenlamp kopen met een sensor erbij, die slopen. Sloop het fittinkje van de lamp eraf en maak aan de draadjes daarvan een langere kabel naar je pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een praktische sensor. Je maat een touwtje vast, wanneer je de trap oploopt, duw je het touwtje. Wanneer je het touwtje duwt, drukt een voorwerp je aan-knop in van je pc. Je moet zelf even kijken hoe je de overgang van touw naar "aanzetknop" maakt. Het is goedkoop en praktisch. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van een contactdoos, welke op afstand wordt bediend? Je legt simpelweg de afstandbediening op of bij de trap, drukt op de juiste knop (de meeste sets bestaan uit drie of vijf contactdozen), en klaar is kees (nou ja, Tourik dan).
Die dingen zijn vaak voor een prikkie te koop bij Action, Xenos, Kwantum, Lidl en Aldi.
Richtprijs: vanaf zo'n 15 euro.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Touriek, sorry! Doe ik je nóg een e tekort ook!)

Toegevoegd na 2 uur:
Let maar niet op dit antwoord.
Stommer kan het niet. Zie de reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hierdoor zet je alleen de stroom erop en dus heb je er nix aan om je pc aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee idd, een dikke duimpie omlaag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie hebben allemaal groot gelijk!
Stom van mij zeg.
Ik zet er zelf ook een minnetje bij..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai! Ik kan niet mijzelf stemmen. Positief niet, maar negatief dus ook niet.
Maar stom blijft het!
Pieter2011
12 jaar geleden
@riscysite
Ik hoorde Happylife (je weet wel; die van 2 vragen hierboven) iets mompelen van "Stom, ja, heel stom!".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pieter2011
Hahaha! Ik kan het me voorstellen.
Ik had niet zo'n goeie dag, geloof ik... :-)
Iedereen die erlangs loopt zet dan de pc aan