Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik de nikon d3100 accu laden in het toestel?

Bij mijn nieuwe Nikon zit een acculader, maar die gaat op 220V.
als ik op reis ga heb ik een accutank op zonne energie bij me die alles af kan geven zoals 5v 12v 16v 19v en 21v met usb uitgangen en nog meer.
Dus ik kan daar een usb aan knopen en in de camera stoppen... maar.. ladt die dan ook op ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. En ik geloof ook niet dat er usb-laders bestaan, wel laders die op je autoaansluiting gaan:
http://www.amazon.com/Digital-Camera-Battery-Charger-adapters/dp/B008TWNN46/ref=pd_sxp_grid_pt_0_1
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn zat batterypacks die je oplaadt, en waarop je vervolgens elk apparaat via USB kunt aansluiten. Zelf heb ik deze : http://www.amazon.com/gp/product/B003ZBZ64Q/ voor alle telefoons / tablets / handhelds onderweg. Dat is dan natuurlijk niet een stekker waar je een accu in kunt stoppen, maar het principe van opladen via USB bestaat in elk geval wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel, maar daar kun je, deze camera-accu niet mee opladen. Daar bestaat namelijk geen usb-lader voor, vanwege het spanningsverschil (begreep ik van een reactie op een ander forum)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een autolader gekocht en die kan op mijn zonnepaneel!

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan inderdaad niet. De accu van de camera heeft veel input nodig om opgeladen te worden.

Dit kan niet via USB. Dus echt even kijken naar een 220v aansluiting die je wellicht ergens tegenkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding