NiCadmium is de oude type battery die je altijd eerst leeg moet laten lopen voordat je hem weer oplaadt vanwege het geheugen effec, en dus steeds sneller leegraken.

De LiIon LithiumIon heeft dit geheugen effect niet, die kan je dus altijd laden wanneer je dat wilt. Er wordt wel gezegd dat je hem de eerste keer leeg moet laten lopen en dan een keer helemaal opladen, maar laat hem niet te leeglopen, dan kan hij stoppen met werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil zijn de stoffen die gebruikt zijn om het te produceren. NiCd zijn gemaakt van het zeer giftige cadmium. Deze worden vooral gebruikt voor kleine batterijen.

Li-ion zijn heel compact en goed maar wel duur en worden daarom vaak gebruik bij wat grotere electronica: laptops, tablets enz.