Ik verwijder een lamp van het plafond, ik plaats een afdek plaatje maar wat doe ik met de stroomdraden?

De stroomdraden komen dus open en bloot onder het afdek plaatje te zitten.
Kan ik de draden het beste isoleren met tape, of kan het geen kwaad om ze "los" te laten hangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Asl ze overduidelijk geen contact maken/kunnen maken is het geen probleem. Maar meestal worden er van die krootnjes gebruikt om de draden in te steken, en de andere kant kan dan later gebruikt worden om de nieuwe draden in te steken.

Ik zou ze anders toch maar even isoleren met tape. In de toekomst kan een ander zich wel verwonden als ie zo slim is om de stoppen niet uit te schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Precies, zolang het kapje erop zit is het geen probleem. Het risico ligt bij de onwetende klusser die als volgende het kapje ooit verwijdert.

Andere antwoorden (4)

Kroonsteentje of lasdop erop voordat je het afdekplaatje plaatst en er kan niets gebeuren.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een lasdop loop je een prachtige kans, dat je de plus en de min aan elkaar zet en dan...BOEM!
Een kroonsteentje is idd de beste oplossing.
paulus811
12 jaar geleden
Het is wisselstroom moolkeesje, dat heeft geen plus en min.
paulus811
12 jaar geleden
ow, je bedoelt dat je beide draden aan elkaar zet? Nee dat is niet slim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik noem voor het gemak de stroomdraad maar de plus en de stroomloze de min.
Doe er een kroonsteentje om heen dan zijn de draden goed afgesloten. daarna kan je nog altijd om het kroonstje een tape doen.
12 jaar geleden
Kroonsteentje eraan laten zitten, anders elke draad een eigen lasdop of wagoklem. Liever geen tape, dat wordt een smeerboel als je later toch weer eens een plafondlamp wilt.

grtz. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje plakband er op dekseltje er op en stroom er weer op. En je heb een lichtpunt minder in de woning.