Of een mobiel bij aankoop SIMlock vrij is, is niet afhankelijk van het toestel maar van de provider.
Als je veel korting hebt gekregen bij aankoop, wil de provider dat graag van je terug verdienen. Door middel van een SIMlock verplicht hij je om minimaal 1 jaar bij deze provider te blijven.
Heb je dus je LG Arena los gekocht zal deze SIMlock vrij zijn. Heb je hem gekocht bij een abonnement dan moet je je contract even nalezen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sie van mij in ieder geval wel toen ik hem kocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die*
hoi Livo,

op technische beurzen staat vaak een standje met de tekst: "mobiele brigade" of iets dergelijks.
deze jongens verkopen mobile telefoons en toebehoren, maar kunnen ook voor een (niet)geringe vergoeding jouw telefoon simlockvrij maken. het is een software instelling in je telefoon.
nadat dit is gebeurd, kan je met elke sim kaart van elke willekeurige provider bellen.

groeten, Dré