Halogeen lamp 50wat word gloeiendheet.

Is er dan makkelijk kans op brand gevaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Er is alleen kans op brandgevaar als er iets brandbaars heel dicht in de buurt is. De Hallogeenlamp zelf is bestendig zulke temperaturen. Dus als je er een servetje op legt vloegt deze binnen no time in de fik.

Echter als je met je vingers de halogeenlamp vasthoud, komen er vetten van je vingers op de lamp.
Door deze vetten wordt de lamp heter dan normaal en zal deze door de extra hoge temperaturen sneller kapot gaan.

Zolang je hier mee rekening houdt is er geen brandgevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Halogeen lampen en zeker van een flink vermogen worden allemaal heet. In een goed armatuur is daar rekening mee gehouden en meestal staat ook aangegeven dat het zich minimaal b.v. 30 cm van de wand of tafel af moet blijven.
Als je je aan die voorschriften houdt is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is zeker makkelijk kans op brandgevaar, maar dit is echter niet bijzonder. Een 50watt halogeen lamp word inderdaad ook erg heet, en eigenlijk kun je het antwoord op de vraag dus ook wel verwachten.