Hoe doe je een harde reset op een laptop van Acer.

Mijn zus heeft een laptop van Acer en die krijgt steeds de BSOD (Blue Screen Of Death). Nu heeft ze geprobeerd de recovery cd op te starten om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dus zoals je laptop ooit was, maar iedere keer als je computer zichzelf opnieuw opstart krijgt ze BSOD.

Het moet migelijk zijn de laptop alsnog te resetten, een harde reset. Maar hoe moet dat?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34.1K

Het beste antwoord

Dit is een typisch hardware probleem,dus verwacht niet,dat een reset meteen zal werken. Toch wil ik U daar wel op antwoorden:
(houd er rekening mee,dat terugzetten naar fabrieksinstellingen inhoudt: alle data wordt gewist)
Op het moment,dat de laptop opstart begint U al op (vaak) Alt + F10 ingedrukt te houden ,met korte tikjes op de toetsen.
Hierna mits het lukt kiezen voor "Zet het systeem terug naar default instellingen" (fabrieksinstellingen)
(Data wordt dus gewist)
Als U dat wilt,druk op OK
Hierna zou de laptop dan weer in de staat terug moeten zijn zoals bij aankoop.

U kunt de harde reset als volgt uitvoeren:

Houdt u de buitenste 2 knoppen aan de onderkant van de voorkant van de laptop ingedrukt.
Houdt u tegelijkertijd met de stylus de softe reset knop enkele seconden ingedrukt. De softe reset knop bevindt zich vaak aan de onderkant of zijkant van de behuizing van de laptop.

Als geen van beide mogelijkheden niet mee begonnen kan worden is de kans groot,dat het geheugen en/of het moederbord defect is. U kunt dan overwegen,om de laptop terug te (laten) sturen via de winkel,waar de laptop werd gekocht en vragen om opgave bij reparatie,om niet voor onverwachte verrassingen te komen staan. Bijv. een rekening hoger dan de waarde van de laptop in vorige staat.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je m opstart f11 indrukken? Of gewoon even terug naar de winkel waar je m gekocht heb. Heb ook wel eens gehad bij een HP laptop bij office centre dat hij effe vaag deed, ik ging terug naar de winkel en ze stuurde m terug naar de fabriek. na een week had ik m terug en zo goed als nieuw :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat de laptop van de recovery cd opstart? Zo klinkt het nl niet. Je kunt bij het opstarten met F12 (dacht ik) het bootmenu aanroepen waarmee je kunt aangeven vanaf welk apparaat je wilt opstarten.

Wanneer dit ook niet lukt, vrees ik dat er iets met de hardware mis is en zul je ermee terug naar de winkel moeten.