Op 12 oktober 2005 presenteerde Apple de nieuwste versie van zijn iPod: de vijfde generatie. De belangrijkste innovatie is dat er ook video's op af zijn te spelen. De 5e generatie iPod kan 2 à 3 uur video afspelen met een opgeladen accu. Apple heeft de iPod tevens een iets groter kleurenscherm van 64 mm gegeven waarop met de speciale video-afspeelprogrammatuur filmpjes van 320 x 240 pixels zijn te bekijken. Via haar online iTunes Music Store (tegenwoordig iTunes Store) gaat Apple behalve muziek ook podcasts en muziekvideo's aanbieden met in de toekomst ook televisieseries. De nieuwe iPod is er in twee uitvoeringen, wit en zwart, net zoals de nano. Deze MP3 speler is verkrijgbaar met een harde schijf van 30 of 60 GB. Deze laatste kan 15.000 nummers opslaan, 25.000 foto's opnemen of voor 150 uur video draaien. Met de vijfde generatie wordt er geen dock meer standaard meegeleverd. Deze kan achteraf bijgekocht worden.

Voor het beluisteren van je iPod in de auto is er een digitale FM-transmitter te verkrijgen zodat je via dit systeem je digitaal opgeslagen muziek kan beluisteren met de voor handen zijnde autoradio. Met dit systeem kan je ook je iPod opladen met de sigarettenaansteker in de auto als voedingsbron. Het geheel garandeert een verbeterde ruisonderdrukking en een uitstekende stereoscheiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze bestaat nog niet. De nieuwste is de iTouch 4G