Nee wiet is veel duurder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flauw antwoord op een vraag die serieus lijkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch is het wel waar een plusje van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker flauw. Trouwens die opgefokte wiet hier is ook veel duurder geworden sinds de teelt harder aangepakt wordt.
Sommige dingen wel, kijk bijvoorbeeld eens naar het merk Apple. Dat is veel goedkoper dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Louis vuitton is duurder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Versace etc. ook! Maar Marc Jacobs, zelfde ontwerper als voor LV is weer goedkoper. :P
Zorg is duurder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij komen heel erg dichtbij dat niveau hoor. Ze hebben nog Medicare. Dat schijnt te worden afgeschaft en dat hebben wij hier niet eens!! Wij zijn aardig een 3e wereld aan het worden!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb jij oa de documentaire van Michael Moore denk ik nog niet gezien. De verzekeringen daar dekken niet alles af, waardoor men enorme bedragen moet betalen. Obama wil nu naar een zelfde soort systeem als wij hebben, maar dat willen de republikeinen in de senaat nog niet. Zorg is echt enorm veel duurder en bij ons is het helemaal niet zo slecht als men de hele tijd roept...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Michael Moore gooit overal een schepje bovenop. Ik heb een chronische ziekte. Gelukkig (nog steeds) mild. Ben op FB lid van een groep die het allemaal veel erger hebben dan ik. Een van mijn FB vrienden wordt toch, daar zijn dan weer wegen voor, geholpen. Haar torenhoge ziekenhuizen kosten zijn betaald. Ze was bijna dood. Ik weet wat Obama wil, dat wilde Hilary Clinton ook al maar zij werd ook de mond gesnoerd, net als Obama. Zolang je geen ziekte hebt dan is het inderdaad hier beter. Maar niemand, maar dan ook niemand heeft mij ooit kunnen uitleggen waarom door markt (ver) wering alles zo duur onbetaalbaar is geworden. Ja, ik snap wel die werknemers, gebouwen enz. van de verzekeringsmaatschappijen ergens van betaald moeten worden.....dat kost nogal wat he? Bonussen niet te vergeten.....de ongelukkige patient dokt wel. En de premies gaan weer stijgen. Tja....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk gooit hij er een schep bovenop. Hij is ook een opiniemaker en die doen dat, maar de essentie klopt wel.
In Nederland worden de kosten voor de gezondheidszorg met z'n allen gedragen. Daar gebeurt dat niet en dat heeft voor sommige mensen het gevolg dat ze hun huis moeten verkopen om de rekening te betalen.
Begrijp me niet verkeerd, ik deel je mening wat betreft marktwerking in de in de zorg en het bonussen systeem volledig! Maar de vraag wat duurder is in Amerika tov Europa/NL blijft voor mij hetzelfde te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een documentaire maker hoort objectief te zijn in mijn opinie. MM is me gewoon gaan irriteren in de loop der jaren. Was ooit een groot fan zelfs! Ik ben het niet met je eens dat we de kosten voor de gezondheidszorg met z'n allen dragen. De zwakkeren onder ons zijn al de klos. En hier zijn we aardig op weg naar dat systeem. Ik kan geen huis kopen en huren gaat duurder worden dus mijn toekomst ziet er niet rooskleurig uit. Maar goed, we kunnen van mening verschilllen. Toch? En hoop dat je gezond blijft. Jaja...... Ik snap echt niet waarom jij 6 thumbs down hebt gekregen overigens. Ik heb je die 7e up er maar bij gegeven. Er zijn hier vaak kinderachtige mensen zeg. Het moet wel heel erg zijn dat ik dit ooit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx voor de thumbs up! Ik zit op m'n iPhone en dan zie ik die thumbs niet. Maar je hebt gelijk wat betreft sommige reacties...
Ik zie MM naast documentaire maker ook als opniemaker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus dat is voor mij dan net ff anders. Het wordt idd allemaal duurder hier in NL en de marktwerking is daar volgens mij ook de schuldige aan. Hopelijk zijn daar nog dingen aan terug te draaien, maar daar heb ik ook een hard hoofd in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nettuh, het kan nog net; eergisteren kreeg ik de shock van m'n leven want het kabinet heeft weer nieuwe bezuinigingsplannen aangekondigd. En wie anders dan de chronisch zieken gaan alweer inleveren? Ach, waarom niet? Misschien gaan ze dan eerder dood en dat ruimt lekker op toch? Ik heb nog geen zelf ingekochte zorg en dat ga ik nooit meer krijgen. Want ook dat moet inleveren. Ouderen rotten weg in verzorgingstehuizen maar toch maar meer bezuinigen. Dat ruimt ook lekker op zeker? En het basis pakket van ziektekosten verzekering wordt ook weer uitgedund. Het rolt als een sneeuwbal zo hard.....Nederland, derde wereld land.....da's de toekomst. China gaat de, sterkste en grootste economie worden. Rondom 2016 is het al zover. Misschien eerder. Want de US is jaren failliet. En wij gaan mee want we moesten zo nodig ook het US model de EU opzetten. En achter ze aan hollen. Dus voor mensen die nog wil scoren: ga vooral lekker de US economie supporten en geniet er nog maar even lekker van. Time is up...... Je hebt helemaal. gelijk dat MM naast ook documentaire maker ook opinie maker is.
Huizen zijn op bepaalde plekken een koopje. Het is alleen lullig dat het huizen zijn van mensen, die de klos zijn van de crisis.

Dofa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij krijgt ook nog even een thumbs up van mijn vanwege al die anderen die het (nog) niet snappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou je geeft er in ieder geval een niet anonieme reactie bij. Dat pleit voor je. Hopelijk snap jij het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat doe ik ook nooit en zal ik nooit gaan doen. Heb net op de site gestemd omdat je hier ook veel leert of zinnigs leest.. Maar heb als een nadeel genoemd dat anonieme thumbs up + down me niet lekker zit. Je kan het me jou eens zijn of niet maar zoveel thumbs down? Kom zeg! :) Ik zeg het er ook bij als ik "+" geef trouwens maar geef eigenlijk nooit thumbs down. Mensen doen tenslotte moeite he? Da's toch aardig?
Je zal daar maar niet ziek worden...
+ Uggs zijn wat goedkoper, en apple ook wat..
Verwacht maar niet teveel van Amerika :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shoppen qua merkkleding enzo is goedkoper. Maar uiteindelijk heeft ook daar alles zn prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, nooit kan ALLES maar dan ook echt ALLES goedkoper zijn. Dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige dingen wel, bijv. Doe van Apple, dan maak je voor ipod touch ongeveer 100€ winst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet alles is goedkoper maar omdat de euro hoger ligt is het voor ons wel goedkoper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan, de dollar veranderd elke dag van waarde.
1 U.S. dollar = 0,687379709 Euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker niet. goederen vaak wel, ook kennen ze minder belastingen op goederen. Accijnzen kennen ze niet, en ook verzendkosten zijn best laag.
Maar; ook bij online kopen in de VS, is er toch best vaak wat aan de hand, met kwaliteit vooral. Of men spiegelt de producten vele malen beter af, dan ze zijn.
Ik koop op ebay liever in Azie. de VS mijdt ik vaak liever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle apple producten zijn hier in de VS bijna dezelfde prijs in $ als wij in NL hebben in €, maar hier ligt alles in de winkel zonder BTW (welke slechts 7% is) Met een Koers van 1,45 op dit moment komt een iPad dan op €368,- i.p.v. €477,- in NL.

Verse groente is heel duur hier in de VS, vlees is goedkoop en erg goed. Merkkleding is heel erg goedkoop, zeker als je outlet koopt. Een Levi jeans koop je dan voor nog geen €20,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De make-up sowieso! Ik ben daar geweest en heb de prijzen vergeleken. De Maybelline Colossal mascara kost hier rond de 13 euro, terwijl hij in Amerika maar 6 dollar kost.. Reken dat maar eens uit! Ik vond het erg goedkoop, maar de dollar stond toen ook laag, en 1 euro was 1,40 dollar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow dan moet ik maar eens gouw gaan shoppen in amerika !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kost je invoerrechten!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh welke invoerrechten? Ik heb het niet via internet gedaan en ben er zelf geweest..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb ik zeker pech gehad......:((
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap ook niet waarom ik 2 duimpjes naar beneden kreeg, is weer allemaal erg logisch hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schreef ik eerder op de dag ook al aan iemand anders!! Zo kinderachtig. Ik kreeg er ook ooit eens een hoop en dat was me een raadsel waarom! Maar ja, lekker anoniem he? 't Zou net als op Facebook zichtbaar moeten kunnen zijn.
Gemiddeld genomen kun je zeggen dat luxe-producten in de VS goedkoper zijn, en dagelijkse boodschappen duurder. Uit eten kost er een prikkie in vergelijking met Nederland, maar als je zelf een voedzame maaltijd in elkaar wil draaien ben je een stuk duurder uit dan in Nederland.
Ongeschoolde arbeid is ook goedkoper, de lonen voor dit soort werk zijn lager en de sociale zekerheid is minimaal.

De benzine is zeker veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, voor die goedkope benzine voeren ze o.a. steeds oorlog omdat dat land zo geconstrueerd is dat je wel een auto MOET hebben. Je gaat en kan daar niet ff lopen of op de fiets.
Je kunt niet zeggen 'Ja, in Amerika is ALLES goedkoper.', maar er zijn zeker wel dingen die goedkoper zijn. Dit heeft te maken met de dollarkoers.
Ik zal hieronder wat punten op een rij zetten van dingen die goedkoper zijn of juist duurder. :)

Goedkoper:
- Benzine
- Kleding (Vaak zijn er ook sales met hele goede deals, ook in 'merk'kleding merk je verschil.)
- Consumentenelektronica
- Bepaald voedsel, typisch Amerikaanse etenswaren. (De gezondere producten, denk aan groente, fruit, brood is er weer veel duurder dan hier.)
- Bloemen en planten. (Dit ligt ook aan het seizoen, net als met groente en fruit ook.)
- Verzorgingsproducten
- Medicijnen

Duurder:
- Ziektekostenverzekering is ontzettend duur! De gezondheidszorg schijnt ook 2x zo veel te zijn als in NL + het feit dat uit onderzoek is gebleken dat de zorg slechter is dan hier.
- Als je planten en bloemen in de verkeerde tijd koopt, zijn deze ook erg duur.
- De property tax (onroerend goed belasting) is gemiddeld hoger dan in Nederland. Dit ligt eraan in welk gebied/staat je woont.
- Juist de hele kleine dingen in een supermarkt zijn erg duur. Dingen waarvan je het niet zou verwachten. Bijv. Thee of Senseo koffie-pads. Deze waren zeker 3x zo duur.

Zoals je ziet is niet alles goedkoper, maar ook zeker niet alles veel duurder. Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In verhouding is alles goedkoper vanwege de lage stand van de dollar. Importeren vanuit de USA is nu een goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al eerder gezegd: hangt af van de koers waarde. Voor de Amerikanen zelf, as I'm told, is het leven er wel duur. Bovendien is de US failliet. Maar da's een ander verhaal.