Ik twijfel een spanningsomvormer aan te schaffen. Er wordt gesproken over vermogen in Watt maar hoe weet ik hoeveel Watt mijn laptop/adapter gebruikt?

Het staat niet op mijn laptop en ook niet op mijn adapter. Ik heb een HP 6710b laptop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het goed begrijp wil je een 12V naar 220V adapter gebruiken. De Adapter van een normale laptop gebruikt minder dan zo'n 75W, dus een klein omvormertje zal voldoen, 150W is een goede keuze.
Eventueel kan je ook een universele computeradapter voor 12V kopen, maar dan moet je wel goed opletten welke spanning en welke voedingsplug je nodig hebt. De aansluitwaarde van je voedingsadapter staat meestal in kleine lettertjes op het type-plaatje, b.v. 19V-3,5A is dus 67W.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
150W aangeschaft, werk prima!

Andere antwoorden (3)

Als het goed is staat het op de accu, en anders zou ik contact opnemen met de leverancier die weet het vast wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er zeker geen slag naar slaan.
Je heb een laptop erg gauw kapot en om dat te repareren kost je handenvol geld (eigen ervaring helaas)
maar zitten er helemaal geen stickers met gegevens op je laptop ?
de accu heeft ook een bepaald voltage wattage etc
maar soms is die lager dan de voeding moet geven
dus in hemelsnaam wees voorzichtig
zoek het goed uit
capthavoc
13 jaar geleden
HP Compaq 6710b Power Adapter - 18.5V 4.9A 90W AC