Er zijn 2 stopcontacten in de woonkamer die niet meer werken.

Ik heb de contactdoos opengeschroeft en de bedrading gecontroleerd maar die zit goed vast. Wat is de volgende stap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou de stoppenkast controleren. Als dat het niet is en je weet verder niks van elektrische bedrading dan zou ik je alleen aanraden een klusser of nog beter een elektricien zoeken die dat wel kan. Kortsluiting kan brand veroorzaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb redelijke ervaring met bedrading, maar als het niet het stopcontact of de stoppenkast is dan zit het ergens in de muur... Ik bel de electricien wel ff:P

Andere antwoorden (2)

is de groep misschien uitgevallen?
kijk eens in de meterkast of alles nog aanstaat.
Ander kan het komen dat de bekabeling in je muren oud is, en misschien ergens slecht contact maakt, ik weet niet hou oud je huis al is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandt er verder in de kamer nog wel licht/ Zo niet,dan bestaat de mogelijkheid,dat een complete groep zonder stroom zit.
Controleer ook even beide WC dozen d.m.v. een spanningzoeker.