Wie kan mij helpen aan informatie over de zonnenpanelen langs de snelweg?

o.a. Naast de A73, op de hoogte van Boxmeer, staat om de kilometer een zonnenpaneel.
Ik vraag mij af: van wie zijn die; waar dienen ze voor (in dit geval: er zijn hier geen bushaltes, geen straatverlichting), waarom niet een serie bij elkaar (zoals windmolens).
Is er een site waar hier informatie over te vinden is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Wilma;

Het zou een proefproject van de overheid kunnen zijn. Ik heb wat sites gevonden, zie linkjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijk om praatpalen of weerstations te voeden. Je ziet tegenwoordig steeds meer camera's aan lantaarnpalen hangen en allerlei vage detectielussen in het wegdek. Big brother needs energy from the sun. Mogelijk gaat de rijbaansignalering ook op zonneenergie.