dit kan aan 2 dingen liggen:
- je bluray disc is beschadigd, maak hem eens goed schoon zonder te krassen, hoe dit het best kan zie je in bron 1.
- je hebt een goedkope bluray speler die van mindere kwaliteit is, waardoor hij storingen oplevert.

Advies: heb je ooit met andere disk dit probleem gehad, dan ligt het aan je speler, ik zou een iets duurdere en kwalitatief betere kopen. Is het alleen met deze disk, dan is hij beschadigd, (zelf gebrand? misschien niet afgesloten of foute codering/bestandssysteem). Of probeer de disk goed schoon te maken met bijv. een brillendoekje (niet met keukenpapier, want dit krast!)