Hoe werkt een GPS volgsysteem?

Wanneer b.v. een auto hiermee is uitgerust is hij na diefstal makkelijk terug te vinden. Dan wordt waarschijnlijk een signaal uitgezonden maar door wat wordt dat signaal dan opgevangen en hoe wordt dit omgerekend in een coördinaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

EEN GPS volgsysteem bestaat uit een GPS ontvanger. Deze krijgt van de GPS satelieten de informatie door over de locatie op dat moment. Zo'n systeem zit ook in je TOMTOM. De GPS sateliet kan zelf geen informatie terug ontvangen, dus het volgsysteem moet ook iets hebben om de data op te slaan (harde schijf) of door te sturen. Dat laatste kan via GPRS/umts (telefoonsysteem), waarmee je je mobiel ook op internet verbindt.

Andere opties om de informatie te verzenden zijn via radiosignalen, via een satteliet modem (die kan connectie maken met een sateliet die verbinding heeft met internet)

Zodoende kan je achteraf of real time de locatie van een voertuig traceren.

Toegevoegd na 2 minuten:
In onderstaande link (van een fabrikant) zie je hoe dergelijke systemen werken. Ik geef verder geen waardeoordeel of deze fabrikant nu een goed systeem levert of niet. Ik vind het zelf wel een helder voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx

Andere antwoorden (1)

Door een satteliet, die berekend de coordinaten waar je voertuig zich bevind.