hoe kan ik een time lapse instellen op mijn camera?

Ik wil graag een time lapse maken van de aankomende maansverduistering, komende nacht.

Ik heb alleen een simpele Nikon Coolpix S2500, maar ik weet niet hoe ik hem moet instellen om een time lapse te maken en is een 4gb sd kaartje genoeg?

PS. als dit niet kan, zijn er dan nog andere manieren om het wel te doen. Ik heb een ipad 2, maar die maakt lang niet zulke mooie foto's als de camera.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (1)

Je camera heeft volgens de handleiding niet de mogelijkheid automatisch foto's achterelkaar te nemen. Je zult dus naar buiten moeten om te fotograferen. Trouwens als je met je fototoestel op geregelde afstand foto's kon nemen dan had het nog weinig zin. De maan verplaatst zich namelijk ook nog; dat betekent dat je je camera zo zou moeten instellen dat de maan altijd in beeld blijft. En dat zou dan een klein maantje op de foto worden. Dus alleen met een camera die kan volgen en om de zoveel tijd foto's maakt kun je zoiets doen.