Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn goede instellingen op een Nikon d5300 om te fotograferen in discotheken?

Ik heb een Nikon d5300, met een lens 15-55mm, ook heb ik een externe flitser. Ik ben al een aantal jaren aan het fotograferen, maar dit was altijd met goede belichting en waarbij mensen niet zoveel bewegen. Echter, in discotheken is de belichting heel anders, en de mensen bewegen juist veel.
Dus heeft iemand nog tips voor fotograferen in discotheken?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Lotte

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoals je waarschijnlijk al weet is het een balans tussen sluitertijd en diafragma. Daarnaast kun je nog een ISO-waarde kiezen.
Korte sluitertijd en een hoge ISO-waarde.
Mijn tip is om naar de muziek te luisteren en op de beat af te drukken, dan beweegt de danser het minst.
paulus811
8 jaar geleden
Mij lijkt het juist een mooi effect als er enige beweging in de mensen te zien is op een foto in een discotheek, dus een iets langere sluitertijd. Daarnaast zou ik indirect flitsen om veel rode ogen te voorkomen. En natuurlijk vooraf vragen of je foto's mag maken, niet iedereen is daarvan gediend.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoge sluitertijd, hoge ISO-waarde (heb je meer licht, maar wel meer ruis. Deze ruis kun je wegwerken met Lightroom / PhotoShop) Ik zou de belichtingstijd ook hoog zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding