GPS trackers voor huisdieren (kippen)?

Ik lees af en toe dat bijv trekvogels worden gevolgd dmv gps-trackers. Zijn deze trackers ook (betaalbaar) voor particulieren te koop? Zo ja, waar? Mijn kippen maken er nl een sport van hun eieren op de meest onvindbare plaatsen op het erf te leggen (7k m2). Wellicht dat ik met een tracker deze iets gemakkelijker terug kan vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Trekvogels krijgen een bandje/ringetje met een code mee, zodat mensen uit andere landen kunnen achterhalen waar ze vandaan komen als ze deze vogel vinden en gebruiken ze geen GPS.

Een vogel kan zo'n GPS niet overleven.

Jouw kippen daarentegen zouden een GPStracker on hun middel kunnen krijgen die op zonneenergie werkt. Met een t-mobile data simabonnement van 10 euro per
maand kan je he via g9ogle maps volgen waar hij de hele dag is geweest als je de trackergegevens instelt op 5 minuten.

Zonder abonnemen5 kan ook:

Eentje die namelijk logt. Die sluit je aan het eind van de dag op je computer aan en via google maps kan je dan zien waar hij is geweest.

In de link kan je zo'n solar gps vinden.
Op deze site is ook de gps logger te vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trektvogels krijgen wel degelijk gps mee. Vorig jaar is nog een uitgebreid onderzoek gedaan naar de grutto met gps. Zal de gesuggereerde site eens bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn er inderdaad, maar je verkleind de overlevingskans van zo'n vogel bij een zware trek. Kleine batterijen werken maar kort, grote batterijen of extra zonnepaneeltje maakt het extra zwaar. Ook zijn deze speciaal voor vogels gemaakte gpssen extra duur. Hier alle soorten:
http://www.telemetrysolutions.com/track-wildlife/gps-devices-for-birds.php
hoi Hidde109,

ja, kippen, ik heb er ook een aantal
ze zitten bij mij in een hok, en zelfs dan weten ze niet waar de eieren moeten worden gelegd
ik heb hiervoor wat nepeieren in het leghok gelegd en warempel, het gaat uitstekend.

voorstel:
timmer een hok, leg een nepei in het leghok en je bent veel goedkoper klaar dan GPS appararen.

veel suc6
groeten, Dré