Wil inductie kookplaat aansluiten, maar op schema staat L en N, (plus aarde) ipv P en N. Staat N voor nuldraad (blauw) en L dan voor stroom (bruin)?

Er staat een schema op met L1, L2 en L3 aan de ene kant en N1 en N2 aan de andere kant. met aarde in het midden. Ik zie dat ik respectievelijk N1 en L1 moet aansluiten op blauw of bruin, maar welke is welke?

Toegevoegd na 40 minuten:
Er zijn 4 zones waar op staat:
1800 W inductiezone
1800 W inductiezone, met booster tot 2200 W
1200 W inductiezone
2200 W inductiezone, met booster tot 3000 W

Nu denk ik niet dat we die boosters veel gaan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Die L1..L3 zijn de drie fasen. Afhankelijk van het vermogen (wat is dat??) moet je L1 of L1..L3 aansluiten.

DUs geef eerst meer gegevens over de kookplaat.

Toegevoegd na 3 uur:
Dus het gevraagde vermogen is 7000 W = 7 kW max.

Dat red je niet met één groep (max 16 x 230 = 3,68 kW).

Dus een kookgroep op 2 groepen gebaseerd (max 2 x 3,68 = 7,36 kW) of krachtstroom (3 x 230 x 16 =...).

Wat voor aansluiting zit er nu??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

N= de 0 blauw, L is de fase Bruin dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
L = Lijndraad.

Je spreekt hier over wisselspanning, dan kan je niet spreken over positief of negatief... L1 L2 L3, zou het kunnen dat het een driefasige kookplaat is? (= 230 - 400V)