Wanneer vervangen ze een product?

Hallo, Ik heb een vaatwasser die nu al voor de 3e keer stuk is in 4 maanden tijd. Er zit nog garantie op dus komen ze hem zo maken. Maar ondertussen zit ik nu wel telkens met een een vaatwasser die het niet doet en ik dus met de hand moet afwassen. Mag je op een gegeven moment verwacjten dat ze je apparaat gaan vervangen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

"Ze" zullen het product vervangen als het niet meer te repareren is.

Voor de rest is er weinig over te zeggen.

Je kan een klacht indienen bij het bedrijf of het bedrijf in gebreke stellen als je ontevreden bent. Kijk voor hulp daarbij op https://www.juridischloket.nl/.
4 jaar geleden
Op jouw nieuwe afwasmachine zit inderdaad garantie: wettelijke, verkoop- en fabrieksgarantie.
Indien het apparaat binnen een periode van 4 maanden al 3 keer kapot is gegaan, is het de plicht van de verkoper om het probleem op te lossen. Daar ben je de overeenkomst mee aangegaan.
Natuurlijk laat hij het apparaat liever repareren in plaats van vervangen, omdat dat goedkoper is.
Maar omdat de afwasmachine nu al voor de derde keer kapot is, mag jij meer eisen. Je kunt zelfs de koop laten ontbinden.
Je kunt weer teruggaan naar de winkel of contact opnemen met de internetwinkel.
Citaat: "Heeft u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.

Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst
U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op."

Ik zal de bron zo toevoegen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wanneer-mag-ik-een-koopovereenkomst-ontbinden
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-het-product-dat-ik-heb-aangeschaft-defect-is
Kortom, tegen de verkoper zeggen dat je een heel nieuw product wil. Dat je anders de koop wilt ontbinden, maar dat je dat eigenlijk niet nodig vindt.
Toegevoegd op 06 juli 2019 17:57: tekst