Door het paneel lopen vrachtwagens(water) die worden warm en zetten het water om in warmte om in de verwarming
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 8-jarige die dit soort vragen stelt kun je niet wegsturen met een verhaaltje over vrachtwagens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou sorry hoor!
door dat de zon op een soort vergrootglas schijnt en daar door word het water warm en komter energie uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Er wordt eigenlijk nergens heel goed uitgelegd hoe het precies werkt. Wel hoe je met zonne-energie warmte kunt gebruiken voor water, en ook dat er met zonnepanelen zonlicht wordt omgezet in energie, maar hoe dat precies werkt, heb ik niet kunnen vinden. Heel kort staat er iets in onderstaande link, maar het geeft nog geen antwoord op je vraag.
Ik zoek nog even verder, ik word vrolijk van kinderen die dit soort vragen stellen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb dit nog gevonden:
De cellen bestaan uit een dun laagje silicium, met daarachter een nog dunner laagje silicium waar borium in zit, dat het elektrische gedrag van het silicium wijzigt. Als er licht door het buitenste laagje valt, ‘vluchten’ de elektronen naar het silicium, waardoor er een spanningsverschil tussen de twee lagen ontstaat. Een aan elkaar gekoppelde reeks van dit soort cellenievert een bruikbare hoeveelheid energie. Hoewel silicium niet duur is -het vormt het voornaamste bestanddeel van zand en stenen -kost het veel geld om er de kristallen van te maken die nodig zijn voor zonnecellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een reclamefilmpje, maar er wordt begrijpelijk uitgelegd hoe een zonnepaneel werkt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Op deze link vind je ook een goed te begrijpen uitleg over de werking van een zonnepaneel. Misschien wat veel informatie, maar de belangrijkste zaken zijn er goed uit te filteren.