Wat is de definitie van een usb-stick met 'flash drive'?

Ik dacht dat 'flash' stond voor een lampje, maar ik heb nu een flash drive usb stick die niet van een lampje voorzien is, dus dat zal het dan niet zijn ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Jullie hadden het beide bijna goed. De naam flash drive komt inderdaad van het type geheugen dat gebruikt wordt: flash-geheugen. Onder deze naam vallen echter weer vele andere type geheugen, allen hebben als gemene deler dat het op chips gebaseerd geheugen is.

Een collega van de uitvinder (Fujio Masuoka) van het eerste flash geheugen, Shoji Ariizumi, heeft de naam flash bedacht. Hij bedacht deze naam omdat toentertijd flashgeheugen als het gewist werd, in één keer volledig werd gewist. Dit snelle wissen deed hem herinneren aan de flits van een camera.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Flash drive staat voor het geheugentype, in dit geval flash geheugen in plaats van een harde schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het verschil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Flash is gewoon een chip waar je data in kan opslaan en een harde schijf is een schijf.
je kan gegevens op enkele manieren opslaan. zoals op een hardeschijf, cd, diskette, of op een flash geheugen. Dit zit bv in usb sticks, mp3s, etc...
Flash geheugen is zeer snel, denk maar aan SSD's (vervanger van de harde schijf). Bij een usb stick is deze niet zo snel omdat de gegevens serieel naar de pc gaan.
dus eigenlijk hebben alle usb sticks een 'flash drive'