Als je je km-heffings apparaatje nu loskoppelt van je auto en op een accu in de garage aansluit, kan je dan frauderen?

'T apparaatje kan dan immers niet detecteren dat je kilometers maakt.
Uiteraard zal ikzelf dat nooit doen, maar genoeg anderen wel (als 't kan). Als 't kan, dan deugt 't hele systeem dus voor geen meter.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ha, die MMM;

Ik mag hopen dat een systeem dat een paar miljard gaat kosten tegen zulke simpele fraudepraktijken beschermd zal worden. Loskoppelen en thuislaten zal dus wel niet gaan werken, maar dat er slimmerds zullen zijn die de boel gaan omzeilen daar kun je op wachten. Gewoon op EU-niveau heffen via de brandstofprijzen, valt niet mee te rommelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij in je garage staat en de politie controleert op het aanwezig zijn van een correct aangesloten kastje, dan kun je dus wel frauderen, zeker wel, alleen ga je wel nat en je wordt betrapt erop.

En dan krijg vanzelf fanmail met dringend verzoek (nou ja, verzoek...) tot een bijdrage aan onze algemene pot:)

waarvoor dank:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het apparaat gaat communiceren met detectie poortjes langs de weg.
Deze apperatuur zou dus ook kunnen detecteren dat er een voertuig voorbij komt die niet terug communiceerd.

Dus zou er in theorie een foto gemaakt kunnen worden en ontvang je thuis een financiële aansporing om je apperaatje na te laten kijken danwel aan te sluiten danwel om er een aan te schaffen.

De verantwoordelijkheid voor het functioneren van het kastje zal bij de eigenaar van de auto liggen.

Ik neem aan dat je zonder kastje meer betaalt dan wanneer je mét kastje onder die poortjes door rijdt.