Kan je bij de mediamarkt afdingen?

Zo ja: hoeveel?
Bijv. als je 4 of 5 apparaten tegelijk koopt die samen iets van 700 euro kosten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig vroeg ik mij dat gisteren ook af omdat we met z'n drieën elk een laptop willen kopen. Ik denk het haast wel eerlijk gezegd, maar waarom weet ik niet. Ik ga de antwoorden met hoge interesse volgen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T afdingen wou niet echt... Ik denk dat we zo'n 3% korting gemiddeld gekregen hebben.

Antwoorden (12)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct. Jij kunt het niet. Ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier dan nog één: ik loop alleen zonder korting weg bij de MediaMarkt als ik er één klein dingetje koop. Heb je het over meerdere apparaten tegelijk, dan heb ik tot op heden nooit de volle prijs betaald, tenzij ik er gratis spullen bij kreeg die ik anders toch zou moeten aanschaffen. Ik geloof je onmiddellijk als je zegt dat jij niet kan afdingen bij de MediaMarkt. Anderen kunnen dat wel.
Afdingen kun je altijd proberen, het hangt sterk van de marge op de apparaten af of en hoeveel korting ze willen geven.

Ze hebben ook prijsgarantie. Als je een winkel in een straal van 15 km kunt vinden die goedkoper is, krijg je het voor die lagere prijs. Je kunt ook de goedkoopste winkel zoeken en daar een MM in de buurt zoeken. Of gelijk in die winkel kopen natuurlijk.

Soms is men eerder geneigd om accessoires kado te doen dan een lagere prijs te bieden.

Dus in algemene zin het het lastig antwoord te geven. Goed voorbereiden en altijd proberen is mijn advies.
paulus811
14 jaar geleden
Meestal lukt dat niet, ik heb ooit 20 Euro korting op een monitor kunnen krijgen, na veel babbels, maar uiteindelijk toch niet gepakt.

Het was namelijk een show model die al meer als een jaar in de winkel stond te draaien..... was een slechte deal geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet het niet uit ervaring. Maar niets houdt je natuurlijk tegen om het te proberen.

Aan de kassa afdingen lijkt mij (gevoelsmatig) alleen wat lastiger dan direct bij een medewerker die je op de verkoopvloer helpt. Ik denk dat een kassier(e) niet de bevoegdheid heeft om kortingen aan te bieden namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat kan. de concurrentie is moordend bij apperatuur. dus zeker het proberen waard. maar het kan inderdaad zo zijn dat ze eerst een "kado"willen geven.

Als je weet wat de prijzen zijn bij andere winkels kun je dat ook zeer zeker aangeven en op die manier proberen korting te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, afdingen kan altijd. Mediamarkt is helemaal niet zo goedkoop als ze uitstralen. Alleen de weekaanbiedingen zijn erg voordelig, en worden vaak op kostprijs aangeboden. Alle andere apparaten hebben wel een gezonde marge en daar kan altijd over gesproken worden als u meer exemplaren ineens afneemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Vaak hebben electronicabedrijven zelfs standaard een minimumprijs tot waar de verkoper mag zakken.
Toen ik een hele nieuwe inboedel nodig had, heeft de verkoper er zelfs de klapper bijgepakt en de minimumprijzen gepikt.
Scheelde alles bij elkaar zo'n 15%.

Kan goed dat ze nog een klapper met ECHTE bodemprijzen hebben, die dan pas naar boven komt als ze "met de baas" gaan praten, maar goed, 15% was toch leuk.

Nu met de crisis denk ik dat de kans op korting nog groter is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In iedere winkel is het in theorie mogelijk om op de prijs af te dingen. En zeer zeker als dit gepaard gaat met grotere bedragen. Van een paar tot een 10-15% moet je met onderhandelen van de prijs af kunnen krijgen. Dit zijn namelijk de personeelskortingen...

Ik doe het weliswaar niet bij de Mediamarkt, maar wel bij de lokale EP. Werkt al jaren prima en krijg er altijd wel rond de 10% van de prijs af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. En dat weet ik uit ervaring.

Let wel op bij wie je af probeert te dingen. Bij de cassières is dat volkomen zinloos, die hebben alleen de bevoegdheid om streepjescodes te scannen en het bedrag dat dan verschijnt af te rekenen, niet om prijsbeslissingen te nemen.

Wat wél werkt: op de afdeling waar je verschillende apparaten wilt kopen (of als dat verschillende afdelingen zijn, bij de afdeling waar het duurste apparaat staat) vraag je de medewerker daar om assistentie. Raak in gesprek, vraag naar de garantie, vraag of je de gebruiksaanwijzing mag inzien, of je een demonstratie mag zien etc. Het maakt (als je al weet dat je dat apparaat wilt) niet zo gek veel uit waar je naar vraagt, het gaat erom dat je met de verkoopmedewerker in gesprek raakt.

Vraag dan de medewerker naar de andere apparaten. Hij zal met je meelopen, nog wat advies geven etc. Wees niet overenthousiast, doe alsof je nog een beetje twijfelt of je het wel allemaal wilt aanschaffen. Grote kans dat de medewerker je dan al iets aanbiedt. Mocht dat niet zo zijn, dan is het tijd voor de brutale aanpak: "Als ik dit allemaal tegelijk aanschaf, kun je dan nog iets aan de prijs doen?" Vaak heeft dat al succes, soms ook zal de medewerker je gratis een gerelateerd product aanbieden. Op die manier heb ik bijvoorbeeld wel eens bij een digitale camera een set oplaadbare batterijen en een auto-lader losgepraat, en ook al meerdere keren korting weten te bedingen.

Goed, nu heb je dus succes! Als je akkoord gaat met wat de verkoopmedewerker je aanbiedt, ga je samen naar één van de vele PC's die er voor o.a. dat doel staan. De verkoopmedewerker maakt dan een factuur voor de prijs die je hebt afgesproken en geeft daar een printje van aan je mee. Die factuur wordt samen met de spullen gescand, en presto! Je hebt succesvol afgedongen bij de MediaMarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen gaat 't nu om 4 verschillende afdelingen... Werkt dat ook? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, bij mij wel! Ik denk dat die jongens provisie krijgen op de omzet die ze draaien. Dan is het dus voordeliger voor ze om mee te lopen naar een andere afdeling, dan om je door te verwijzen naar een collega.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, mmm en SuzyQ - wie van jullie twee ziet er het aantrekkelijkste uit voor de gemiddelde verkoopmedewerker? Ofwel: mmm, als je gaat inkopen, neem dan SuzyQ mee voor de onderhandelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha... Als iemand er uit zag als mijn avatar, gaf ik alles gratis weg. Nee, ik zou geen geschikte verkoper zijn :).
In aanvulling op het uitstekende verhaal van SuzyQ, een eigen ervaring.

Ik kocht eens twee artikelen bij de lokale witgoedwinkel. Eén ervan, een duur model DECT, had ik voor een lagere prijs in een Internetwinkel gezien. Dus noemde ik dat, en vroeg ik of ik daar korting op kon krijgen.

Dat bleek echter niet mogelijk te zijn. De fabrikant verbood het aan bakstenen winkels de telefoon voor een lagere prijs te verkopen dan de huidige prijs. Daar kon dus niets van af.

Wat de verkoper wel kon doen, en ook deed: het prijsverschil tussen de Internetprijs en zijn winkelprijs voor die DECT, aftrekken van de prijs voor de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas is dat onmogelijk. Schandalig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het altijd proberen, Ik heb een korting gehad van bijna 1200 euro. Dat is een hele vakantie!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een hele uitgebreidde set Van Harman Kardon en een tv van 132 :D