Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn koelkast en diepvries zitten op elkaar in een kast en ze koelen/vriezen niet meer. wat kan ik doen?

ze maken een heel raar geluid als ik de stekker weer in de stopcontact stop maar na een tijdje stopt die.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
996

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk krijgen ze geen koeling om te koelen. Als ze in een kast staan worden de motoren te heet . Plaats de koelkast en vriezer in een vrije omgeveng waar genoeg circulerende lucht is voor de koeling van de motoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U moet beiden er eens uithalen en nazien of de roosters achteraan niet vol hangen met stof waardoor de gaskoelelementen hun werk niet meer kunnen doen.
Ook de circulatielucht in en uit van de kast zelf moeten mooi
vrij zijn.
Nog een goede raad, als u de stekker uittrekt moet u best een minuutje wachten alvorens terug in te steken want de compressor staat nog op druk en zal niet starten waardoor de beveiliging (Clixon) zal werken en dus de motor onderbreken, vandaar dar rare geluid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding